Dtum
Login with Facebookk
1929 | Január

A főváros ferencvárosi kikötőjébe őszre várják a mélyjáratu hajókat

Az utóbbi időben több izben szóbakerült a városházán a ferencvárosi kikötőnek és ezzel kapcsolatban az uj vásárcsarnokok épitésének és forgalmának az ügye. A Közlekedési Tudósitó munkatársának alkalma volt beavatott helyen tájékozódnia az ezzel összefüggő problémákra vonatkozóan. Információink alapján megállapithatjuk, hogy az egyik hetilapnak az a hire, mely szerint a ferencvárosi kikötő épitése ügyében semmi sem történt, téves értesülésen alapszik.

– A ferencvárosi kikötő, – mondta informátorunk – két részből áll. Az egyik az állami, a másik a fővárosi kikötő. A főváros kikötője benn van a soroksári Duna-ágban. Egy kilométer hosszu rakpartot létesitett itt a főváros.Ennek a partfalnak a mentén alkalmas hely kinálkozik a kikötésre, az áruforgalom lebonyolitására. Az állam a soroksári Duna-ágban, lent Tassnál ugy felduzzasztotta a vizet, hogy 15 deciméter merülésü hajók, dereglyék feljöhetnek a ferencvárosi kikötőig. Igy a soroksári ág mentén lévő községek, akár a balparton, akár a csepeli szigeten terülnek el, már megindithatják a vizi szállitást ilyen dereglyék segélyével.

– Gőzhajók egyelőre még nem közlekedhetnek ezen a szakaszon, mert bizonyos padok kikotrása van hátra. Igy hivják a folyammederben azokat a felmagasodásokat, amelyek miatt a gőzhajók, különösen a nagyobb merülésüek nem közlekedhetnek. Ebben az évben ez a munka is elkészül és remélem, hogy az őszi beteleléshez már a főváros ferencvárosi kikötőjébe is befuthatnak a nagy hajók.

– A főváros ferencvárosi kikötője számottevő fejlődési lehetőséget biztosit. Három kilométer hosszuságban lehet kiépiteni a kikötőt, ebből egyelőre egy kilométer készült el, de ez is elegendő ahhoz, hogy a forgalmat évekig lebonyolithassa. De ha szükséges, egészen Erzsébetfalváig lenyulhat a kikötő, amely föltétlenül nagy elgondolásu és nagy jelentőségü a maga nemében, ha mások nem fölözik le a hasznát.

– Az elgondolás az, hogy a termelők, akik a soroksári Duna-ág partjain laknak, bepakolják az árut a hajóba, vagy a kisebb dereglyébe és azt közvetlenül maguk hozzák be a kikötőbe, még pedig vagy kézi vontatással, vagy lóvontatással vagy egy kisebb rászerelt motor segélyével. Ha a rendes gőzforgalom megindul, a termelők nyilván felhasználják ezt a nagy tömegszállitó eszközt arra, hogy közvetlenül intézzék az értékesitést, ami rájuk is, a fogyasztóra is előnyösebb.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Kortárs művészek galériái Kortárs művészek galériái
Az ember legtitokzatosabb, már-már a misztikum dimenziójából eredő...
Realistább Bécs Realistább Bécs
A tavaszi német támadások veresége és az antant offenzíva kezdete a...
Pataky nyerte a válogató mezei verseny Pataky nyerte a válogató mezei verseny
Pataky megvesztegető stílusban győzött a margitszigeti...
Csillagászati krónika
Az 1918. évi nap- és holdfogyatkozások. 1918-ban két nap és egy...
Az 1911. évi költségvetés Az 1911. évi költségvetés
Hegedűs Lóránt, a pénzügyi bizottság előadója a képviselőház január...
Könyv az eszkimók országában Könyv az eszkimók országában
Évszázadok múltak el azóta, hogy az első expedíciók megközelítették a...
A madarak vonulásáról A madarak vonulásáról
Most, mikor a tavasz tündére egy varázsütéssel ébredésre késztette a...
Vasas – WMFC 5:2 (1:1) Vasas – WMFC 5:2 (1:1)
A Latorca-utcai pályán 12.000 néző előtt játszotta a vasárnap...
A mi földünk A mi földünk
A frontokon új erőpróbák készületeit jelentik ellenségeink, a...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98