Dtum
Login with Facebookk
Fórum
Fórum > Hozzászólások cikkekhez > Bulvár > Az angolok hagyták meghalni a Zeppelin hajótörötteit
18
|
2008-10-14 17:40:44
előzmény: 17. számú hozzászólás,gőzkalapács
Avatar
hiába pontos j-vel szebb az élet
Összes hozzászólása:33
17
|
2008-10-14 17:37:46
előzmény: 16. számú hozzászólás,rakapo
Avatar
őőő ez tényleg sztereó, amit mondasz, véleményem szerint pusztán tökéletesen más síkra hejeződik a haladás. A szilicium elfoglalta már tulajdonképpen méltó helyét életünkben, bonyolult tranzoisztoraival.  Arra gondolsz, besokalunk és ettől elhülyülünk, mert megunjuk? szerintem csak integráljuk: az autót sem untuk, csak használjuk, integráltuk. (Jelesül én pl. egy biciklit integráltam az életembe)
Összes hozzászólása:33
16
|
2008-10-13 15:41:35
előzmény: 15. számú hozzászólás,gőzkalapács
Avatar
Röviden:
Nem lenne érdemes. Mármint összeveszni. De ha itt vagyunk, akkor én külön veszem a vitázást és a vitatkozást. Egyiknek van értelme a másiknak nincs.

Hogy a kérdésedre visszatérjek, szerintem mind a kettő bekövetkezett a XX. században. Sőt az egyik generálta a másikat. Viszont ha a XXI. századik továbbgörgetjük az eseményeket, akkor én behozok egy új változót is. Sztereotípiám* szerint, pár tíz év múlva az emberiség eljut az általam „digitális sötétkornak" nevezett korszakba. Nem vallás, tiltás, megszállás fog elhülyíteni bennünket, hanem a puszta technika iránti közömbösségünk. Abba a hibába fogunk esni, mint annyiszor esett az emberiség. Ki fogjuk kiáltani ismét, hogy elértünk a csúcsra, már mindent felfedeztünk, feltaláltunk, amit csak lehetett. És majd akkor, mint mindig nagyot fogunk koppanni.

(sztereotípia= felszínesen általánosító vélemény, negatív elképzelések és előítéletek együttese)

-R-
Összes hozzászólása:92
15
|
2008-10-13 14:32:47
előzmény: 14. számú hozzászólás,rakapo
Avatar
rakapo írta:
Ezt én is így gondolom. Mi így 100 év elteltével megmosolyogjuk az akkori információáramlást, de úgy hiszem, hogy az akkori emberek legalább annyira érezhették kapkodó, felgyorsult világnak a korukat mint azt most mi is.
Megérhette azt valaki, hogy a lovas kocsiról, automobilra szállt, majd repülhetett a madarakkal az égen. Sőt petróleumlámpa nélkül is tudott világítani a sötétben a „villamos áram" segítségével. A tudomány vágtázott előre.
Fúú de sokat lehetne beszélni erről a korszakról...

most, hogy mondod, érdekes lenne összevetni, hogy ez a fejlődés érzet, régi korokhoz mérten genetikai "követőképességünket" tekintve lineáris, vagy valmai öngerjesztő (talán ~ logaritmikus?) folyamat. 
Összes hozzászólása:33
14
|
2008-10-13 12:59:58
előzmény: 13. számú hozzászólás,gőzkalapács
Avatar
Ezt én is így gondolom. Mi így 100 év elteltével megmosolyogjuk az akkori információáramlást, de úgy hiszem, hogy az akkori emberek legalább annyira érezhették kapkodó, felgyorsult világnak a korukat mint azt most mi is.

Megérhette azt valaki, hogy a lovas kocsiról, automobilra szállt, majd repülhetett a madarakkal az égen. Sőt petróleumlámpa nélkül is tudott világítani a sötétben a „villamos áram" segítségével. A tudomány vágtázott előre.

Fúú de sokat lehetne beszélni erről a korszakról...
Összes hozzászólása:92
13
|
2008-10-13 12:06:35
előzmény: 12. számú hozzászólás,rakapo
Avatar
Örülök, egyébként nekem sem gond ez, inkább azt sejteti, hogy már akkoriban sem minden hír számított nyilván fontossági sorrendjét tekintve, annyira lényegesnek, hogy azonnal közöljék. Helyette tombolt a propaganda, háborús hiradás. Vagy nem is voltak akkoriban időre szabott sajtóhírek, így nem vesztették érvényüket, mindaddig, míg nem közölték. Ma már azért a világsajtó nagyon egybe van, sokkal hamarabb terjed az információ, ezért midndenki igyekszik mihamarabb közölni.
Összes hozzászólása:33
12
|
2008-10-13 10:31:07
előzmény: 11. számú hozzászólás,gőzkalapács
Avatar
Nem hiszem hogy berágtam volna. Az egész egy, szerintem nem korrekten megfogalmazott mondattal kezdődött a képmellékletben. Valószínűleg az én tájékozatlanságomnak köszönhető hogy több óra utánajárással találtam meg azt, amit kerestem. Az akkori magyar sajtót nem lehet biztosra venni. Sőt ahogy kutattam a külföldi archiuimokban rájöttem, hogy azok sem adnak egybecsengő választ. Maradt tehát információszűrésben a „sok lúd disznót győz elv", ergo amiről a legtöbben írnak, valószínűleg az volt az igaz, vagy legalábbis az áll legközelebb az igazsághoz.

A hozzászólásaimból kiderül, hogyan tisztult a kép. A korabeli sajtónak kizárt hogy volt képe egy nemet katonai háborús Zeppelinről. Valószínűleg a szerzőknek csak pár kép állhatott rendelkezésre, hogy milyen is léghajó. Nem hiszem hogy minden újságíró látott akkor Zeppelint. Tehát ha a képmelléklete, hibás is, hiszen ténybeli tévedés áldozata lettünk, ha időben beleképzeljük magunkat a korba, akkor még hihető is lehet. (Nagyon kacifántos remélem érthető)

Sőt azt hiszem még a Szerkesztő nő védelmébe is kell kelnem ez ügybe.
Szerintem e „napilap" munkatársai a magyar archívumból dolgoznak. Ha már akkor rosszul jelent meg a cikk illetve a képek, vagy illusztrációk, akkor ez van, így jártunk. Ők azt vállalták, hogy digitálisan újraformázzák. Nem hiszem, hogy elvárható lenne az, hogy miden egyes cikkhez órákat-napokat kutassanak, hogy meggyőződjenek, hogy a cikkhez anno használt kép, vagy illusztráció hiteles e. Nekem annyira nem fontos az, amit te hiányolsz. A felmerülő hibák kijavításával kapcsolatban meg majd a fórumban vesszük a harcot...

Kedves Gőzkalapács! Hidd el nem vitatkozni, szeretnék veled. Megértem a te álláspontodat is. Csak ez nekem annyira nem lényeg, bár elgondolkodtat...
Összes hozzászólása:92
11
|
2008-10-12 21:55:06
Avatar
Látom rakapo berágott a zeppelinre  hozzáteszem, ha egy cikkhez nincs megfelelő kép, így csak illusztráció kerül a cikkhez, érdemes ezt a kép megjegyzésében feltüntetni.  Így talán nem fogjuk olvasóként átejtésnek vélni ha a kép csak illusztráció.  Ezt a mai sajtó, sőt a hiradó is előszeretettel használja.  Béke legyen veletek
Összes hozzászólása:33
10
|
2008-10-12 18:34:31
előzmény: 9. számú hozzászólás,Tatár Anita
Avatar
Na tegyük rendbe a dolgokat!

Pár óra ráment mire kibogoztam a szálakat. Sajnos az 1920 előtti Zeppeliens dolgokhoz nagyon nehéz hozzájutni, illetve ahány forrás annyi féle típus magyarázat miegymás... Szóval nagyon kevés a feljegyzés és azok is ellentmondásosak.

Éreztem, hogy valami nem stimmel ezzel a cikkel.
A 7. számú hozzászólásom teljesen korrekt, ami a külföldi sajtót illeti. Csak van egy a bökkenő: A XXszázad.hu szerint a cikk 1916 szeptemberében jelent meg. Higgyünk nekik! A lent említett King Stephenes katasztrófa, pedig amiről a cikk is ír 1916 január 31 - február 2 között történt (több forrás hivatkozásai alapján)

Amit tudunk:

A katasztrófa 1916 január 31 - február 2 között történt. És a feljegyzések szerint az L 19-es hajó volt. Az északi tengernél lezuhant és King Stephen angol halász nem mentette ki a túlélőket.

Mit tudunk a léghajóról?
A katasztrófát szenvedett hajó egy LZ-54-es volt. Adatai:
Azonosítási száma: L 19
Osztály: P-típusú
Hol szolgált: Haderő
Első repülés: 1915 November 27
Hossz: 163.5 méter
Átmérő: 18.7 méters
Gáztöltet: 31,900 cu. méter
Motor: Négy darabFour 240 hp Maybach HSLu motor
Maximum Sebesség: 97 kph

Rábukkantan az L 19-es EREDETI FOTÓJÁRA is. Ez itt megtekinthető:
http://kepfeltoltes.hu/081012/lz054_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


(A cikk szerkesztője, ha gondolja átvehet, nem áll jogvédelem alatt. )
Nem tartom valószínűnek, (bár a távközlés gyerek cipőben járt még 1916-ban) azt, hogy fél évet kellett arra várni hogy nyugtról származó hírek elérjék Magyarországot. Sokkal inkább arra gondolok, hogy a cikk írója összekeverte a híreket. Ugyanis 1916 szeptemberében (amikor a magyar cikk is megjelent) történt egy másik Zeppelin baleset. Ez nagyobb vihart kavarhatott, hiszen egy híres 36 bevetést megjárt felderítő Zeppelin égett le, ami szintén az Északi tengeren portyázott. Ő az LZ-31 (L 6-os volt). Történt ugyanis, hogy tankolás közben tüzet fogott és porrá égett a LZ-36-sal együtt 1916 szptember 16-án.

Elméletem szerint a cikk írója véletlen hibázhatott. Pletykára hivatkozva lapozta át a külföldi sajtót, hiszen a szeptemberi baleset egy nagyon híres/hírhedt léghajóval esett meg, és így bukkant a félévvel ezelőtti cikkre. Szerintem nem volt akkora tájékozottsága és megfelelő nyelvtudása ezért ilyen viszonylag korrekt csak régi közlemény született meg.

-R-
Összes hozzászólása:92
9
|
2008-10-12 18:17:40
előzmény: 8. számú hozzászólás,rakapo
Avatar
Kösz a felvilágosítást, megnézem a képeket.

rakapo írta:
Kedves Anita!
Igen ezen én is már mosolyogtam, hogy kicsit sikzo, hogy magammal vitatkozok.
Sajnos csak lelkes amatőr vagyok a zeppelin-típusok témában. A katasztrófa egy L-19-es Zeppelinnel történt meg.
A külföldi korabeli sajtó így vélte akkor. Csak mazsolázgatok a cikkekből, mert felesleges bemásolni az angol cikkeket + annyira nem fényes az angoltudásom hogy mindent szó szerint fordítsak le. ;-) Szóval a lényeg:
Az L-19 azonosítási jelzéssel ellátott Zeppelin négy motorjából hármat vélhetőleg a hollandok lőttek ki. Akkor zuhant le a léghajó. Ekkor halt meg a legénység egy része. King Stephen volt annak a hajónak a kapitánya, ami odaért a még vízen lebegő roncshoz. Körülbelül 20 túlélő könyörgött, hogy vegyék fel őket a hajóra . A kapitány úgy vélte, hogy az ijesztő egyenruhában lévő német katonák könnyedén lefegyverezi őt és kilenc emberét majd átveszik a hajó irányítását. Nem adott ki utasítást a mentésre és hagyta a maréknyi túlélőt a hullámsírba veszni.
Angliában is megoszlott a közvélemény. Voltak, akik szükségesnek látatták a kapitány döntését, hiszen így mentette meg legénységét, de voltak, akik kegyetlen megbocsáthatatlan tetteként láttak.
Na most visszatérve cikk képére illetve az aláírásra. „Zeppelin utolsó léghajója repülés közben" Valahogy nekem nem stimmel az aláírás. Zeppelin 1941-ig gyártott hajókat. De úgy sem stimmel, hogy ez volt az, amit a gróf utoljára látott, hiszen ha jól emlékszem 1917-ben halt meg...
Akit érdekel feltöltöttem 2 korabeli illusztrációt külföldi újságokból.
http://kepfeltoltes.hu/view/081012/LZ19_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/081012/ZeppL19rescue_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Üdv
R
Összes hozzászólása:26
8
|
2008-10-12 16:35:53
előzmény: 7. számú hozzászólás,Tatár Anita
Avatar
Kedves Anita!

Igen ezen én is már mosolyogtam, hogy kicsit sikzo, hogy magammal vitatkozok.

Sajnos csak lelkes amatőr vagyok a zeppelin-típusok témában. A katasztrófa egy L-19-es Zeppelinnel történt meg.

A külföldi korabeli sajtó így vélte akkor. Csak mazsolázgatok a cikkekből, mert felesleges bemásolni az angol cikkeket + annyira nem fényes az angoltudásom hogy mindent szó szerint fordítsak le. ;-) Szóval a lényeg:

Az L-19 azonosítási jelzéssel ellátott Zeppelin négy motorjából hármat vélhetőleg a hollandok lőttek ki. Akkor zuhant le a léghajó. Ekkor halt meg a legénység egy része. King Stephen volt annak a hajónak a kapitánya, ami odaért a még vízen lebegő roncshoz. Körülbelül 20 túlélő könyörgött, hogy vegyék fel őket a hajóra . A kapitány úgy vélte, hogy az ijesztő egyenruhában lévő német katonák könnyedén lefegyverezi őt és kilenc emberét majd átveszik a hajó irányítását. Nem adott ki utasítást a mentésre és hagyta a maréknyi túlélőt a hullámsírba veszni.

Angliában is megoszlott a közvélemény. Voltak, akik szükségesnek látatták a kapitány döntését, hiszen így mentette meg legénységét, de voltak, akik kegyetlen megbocsáthatatlan tetteként láttak.

Na most visszatérve cikk képére illetve az aláírásra. „Zeppelin utolsó léghajója repülés közben" Valahogy nekem nem stimmel az aláírás. Zeppelin 1941-ig gyártott hajókat. De úgy sem stimmel, hogy ez volt az, amit a gróf utoljára látott, hiszen ha jól emlékszem 1917-ben halt meg...

Akit érdekel feltöltöttem 2 korabeli illusztrációt külföldi újságokból.

http://kepfeltoltes.hu/view/081012/LZ19_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/081012/ZeppL19rescue_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Üdv
R
Összes hozzászólása:92
7
|
2008-10-12 14:59:34
előzmény: 6. számú hozzászólás,rakapo
Avatar
Kedve s Rákapó!

Nem akartam beleszólni az önmagával folytatott párbeszédbe, mert úgy láttam, szépen alakul,  ám a cikkel kapcsolatban, úgy érzem, illik tájékoztatnom Önt. Ezt az írást érdemes  kritikusabban fogadni, hiszen nincs megemlítve, hogy mi történt a Zeppelinnel, illetve, hogy melyik Zeppelin hajóról van szó? Nem említették meg sem a hajó számát, sem  a típusát, sem a kapitányának a nevét. Amit tudunk, az egy angol halászbárka kapitányának a neve, King Stephen vagy Stephen King? valahol az északi tengeren.  Elég bizarr hír, amely feltételezéseim szerint hangulatkeltésre használható, de másra nem. (Gondoljon arra, hogy egy ilyen esetnél, biztos ott lenne a hősi halált halt kapitány neve, képe, de legalábbis az elpusztult legénység fotója. (Ez a szöveg a Magyar Figaróból való, képet nem mellékeltek hozzá.)

rakapo írta:
javítás: A LZ 107 a VH-ban bombázásra használták az angolok ellen. hasonlóak voltak az LZ 26, 114, 70 tipusok.  Az 1917-es Zeppelin a LZ 104 (L 59-es) volt
Összes hozzászólása:26
6
|
2008-10-08 12:53:47
előzmény: 5. számú hozzászólás,rakapo
Avatar
javítás: A LZ 107 a VH-ban bombázásra használták az angolok ellen. hasonlóak voltak az LZ 26, 114, 70 tipusok.  Az 1917-es Zeppelin a LZ 104 (L 59-es) volt
Összes hozzászólása:92
5
|
2008-10-08 09:18:44
előzmény: 4. számú hozzászólás,rakapo
Avatar
Ettől függetlenül a cikkhez tartozó kép jó lehet, mert a következő LZ 107 léghajót csak 1917-ben kezdték gyártani. Szóval 1916-ban még közlekedetett a képen látható Zeppelin. Csak a képaláírás sántít egy kicsit nekem.
Összes hozzászólása:92
4
|
2008-10-08 09:01:10
Avatar
Nem kötöszködni szeretnék, de azt hiszem hogy a képen látható léghajó a "Zeppelin LZ IV"  Az utolsó Zeppelin a "Graf Zeppelin II" a ZL 130-as volt amit még a II vh-ban is bevetettek. A ZL 131-es 1940-ben már nem készült el a német hadiállapot miatt. A következő repülő Zeppelin az "NT"  már a XXI. sz. vívmánya.

((De én csak nagyon amatör módom beszélek bele a nagyvilágba. Talán egy hozzáértő szakember többet és okosabbat tud mondani. ))
Összes hozzászólása:92
3
|
2008-10-08 08:39:54
Avatar
Valami hozzáértőtől kérdezném, hogy a cikkhez tartozó képen a LZ 129 Hindenburg léghajó látható?
Összes hozzászólása:92
2
|
2008-10-08 08:15:49
Avatar
A képaláírásról csak annyit, hogy feltámadt a Zeppelin vállalat és már gyártják is a Zeppelin NT névre kereresztelt léghajójukat.

http://www.huszadikszazad.hu/index.php?apps=forum&topic=40&honnan=0
2. hsz.
Összes hozzászólása:92
1
|
2008-10-08 08:15:47
Avatar
Ez a téma az alábbi cikkhez kapcsolódó hozzászólásokat tartalmazza:
Az angolok hagyták meghalni a Zeppelin hajótörötteit (Bulvár)
Összes hozzászólása:119
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
 
Újdonságok
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
Páholy
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
F�rum
Nincs k�p
Nády Árpád
2018.03.26 - 21:46
Nincs k�p
tanerobacsi
2017.07.18 - 14:17
Nincs k�p
fülöp56
2017.02.24 - 10:38
Nincs k�p
Kiss Zoltán
2017.02.18 - 00:11
Nincs k�p
boldi
2017.02.15 - 20:48
Nincs k�p
boldi
2017.02.15 - 20:48
agraros1
2017.01.29 - 11:48
Nincs k�p
lacimadár
2016.06.15 - 23:04
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98