Dtum
Login with Facebookk
Kincskeres

Kisvasutak

A mezei és erdei kisvasutak létrejötte jórészt gazdasági okokkal magyarázható. Az ebben utazó egykori befektetők ugyanis úgy vélték, a "nagy" helyett az alacsonyabb összegből megvalósítható keskeny nyomtávú hálózat is megfelel céljaiknak. A legjelentősebb vonalak az Alföldön jöttek létre, de szép számmal építettek ilyeneket Erdélyben és a Felvidéken is.

Hazánkban az első világháború kitörésekor közel hétszáz kilométernyi pályán zakatoltak a 760 milliméteres keréktávolságú gőzösök. S végül álljon itt két adat ezek jelentőségére: 1915-ben az Alföldi Első Gazdasági Vasút 1,3 millió utast és hetvenezer tonna árut, míg a Nyíregyháza Vidéki Vasút 1,1 millió utast és hatvanhat ezer tonna árut mozgatott meg.

Lázai Miklós András, www.mfor.hu

Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98