Dtum
Login with Facebookk
Kincskeres

Vasuti forgalmunk az utódállamokkal

-A MÁV. elnökének nyilatkozata-
Kelety Dénes államtitkár, a Magyar Királyi Államvasutak elnökigazgatója a Magyar Lloyd hasábjain rendkívül nagyérdekű nyilatkozatban vázolta az utódállamokkal lebonyolítandó vasuti forgalmaik mai állapotát és a forgalom fejlődésének akadályait. A nagyjelentőségü nyilatkozatot a következőkben ismertetjük:
A porterosei egyezmény a kocsikezelés szempontjából nagy haladást jelent és a kocsiátmenet lebonyolítása Ausztriával, Cseh-Szlovákiával, Jugoszláviával rendezetten történik, bár az Ausztrián át a távolabb fekvő nyugati államokba küldött kocsik sokszor hosszú idő mulva térnek vissza vonalainkra. Romániával az is akadályozza forgalmunkat, hogy a román vasutak csak korlátoltan engedik át kocsijaikat a mi vonalainkra.

Bár kiviteli forgalmunk előmozdítása céljából minden rendelkezésünkre álló eszközt megragadunk, a legfőbb akadályokat mégsem tudjuk elhárítani, mert új határállomásaink kellő kibővítése ma oly nagy összegeket igényelne, melyeknek előteremtésére jelenlegi pénzügyi viszonyaink mellett egyhamar nincs kilátás. A mai alakulatnál a határokat minden irányban érintő árú vámkezelést igényel, ami a határmenti szolgálatra ugyancsak bénítólag hat.

Ki kell emelnünk még, hogy határforgalmunk akadálytalan menete nem egyedül rajtunk mulik, hanem szomszédaink forgalmi helyzete is nagy mértékben befolyásolja azt, amennyiben forgalmunkat a szomszéd vasutak átvevő képessége szerint vagyunk kénytelenek időről időre szükség szerint életbeléptetendő korlátozásokkal szabályozni.

Ami Németausztriát illeti, minden igyekezetünk, hogy az osztrák szövetségi vasutakat oly megállapodásra bírjuk, hogy a nyugati főirányunkon a kellően kiépített Bruck-Királyhida állomáson legyen az üzemváltás, az osztrákok ellenkezesén meghiúsult, miért is személyzetünkkel csak Hegyeshalomig járhatunk. A vámkezelést Hegyeshalom szűk voltára való tekintettel megkönnyítendő, úgy intézkedtünk, hogy a kifelé irányuló árúk Moson-Magyaróváron, a befelé irányulók pedig Hegyeshalomban vámkezeltessenek. A helyzet az utóbbi időben némileg javult, amennyiben az osztrák szövetségi vasutak ismételt megkeresésünkre a vonatkísérő személyzetet szigorította, minek következtében az átmeneti forgalom is előreláthatólag simábban lesz lebonyolítható.

A cseh vasutakkal az elegy átadása és átvétele körül különös nehézségek nem merülnek fel. Itt csak az általános nehézségekre, a határállomások szűk voltára kell rámutatnunk, ami különösen Szob állomáson, mint legfőbb átmeneti ponton érezteti hatását, hol állandó torlódással küzdünk.

A legnagyobb nemességek a román vasutakkal való forgalomban állanak fenn. A románokkal minden tárgyalás és sürgetés ellenére a közvetlen forgalmat nem sikerült még helyreállítani, reméljük azonban, hogy ez legközelebb legalább részben mégis sikerül.

Jugoszláviával eddig erősebb forgalom nem mutatkozott, ezért különösebb nehézségek nem is merültek fel. Amellett a jugoszlávok az árúforgalmat eddig különböző okokból nagyobbrészt korlátozták.

Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98