Dtum
Login with Facebookk
Kincskeres

A Reggel HÉV cikkeinek eredménye: arányosítják és leszállítják a HÉV uzsoratarifáját!

Az a mozgalom, amely A Reggel hasábjain indult meg a HÉV tarifapolitikájának gyökeres megváltoztatása érdekében, nemcsak a főváros perifériájának és Budapest-környéknek közel százezernyi dolgozó polgársága körében keltett visszhangot, hanem arra indította a BSzKRt is, hogy a HÉV új igazgatóságával együtt Európa legdrágább villamosvasútjának uzsora-díjszabását és közérdekellenes menetrendjét is revízió tárgyává tegye.

 

A Reggel ez ügyben a BSzKRt legilletékesebb helye részéről ezt a nyilatkozatot kapta:

- Elismerjük, hogy a HÉV tarifarendszerének megoldása a közérdek homlokterében áll és annak megreformálása elkerülhetetlen és szükségessé vált. Tudjuk, hogy a tarifarevízió során a hibákat és aránytalanságokat meg kell szüntetni.

 

Napok kérdése, hogy a beérkezett adatok, kidolgozott számítások és előterjesztések alapján tárgyalás alá vesszük a HÉV-et összefüggő összes kérdéseket és azokat az adott lehetőségek és financiális keretek között meg is fogjuk oldani. Most csak arra mutatunk rá, hogy a főváros területén belül tervbevett tarifaleszállítás már szükségszerűen magával hozza az összes menetdíjak mérséklését is.

 

Ez a nyilatkozat, amely A Reggel és Budapest-környék, továbbá a főváros perifériái mozgalmának első nagyjelentőségű eredménye, még inkább szükségessé teszi, hogy HÉV-ankétünket folytassuk, mert e nyilatkozatokból ismerhetik meg a döntésre illetékes tényezők a HÉV-nek azokat a sebeit, amelyeket begyógyítani most már parancsoló kötelesség... Ma az itt következő nyilatkozatokat adjuk:

 

Zboray Géza a pomázi járás főszolgabírája:

- A HÉV-re vonatkozó észrevételeimet három szóban tudom kifejteni: drága, drága és harmadszor is méregdrága! A legfőbb követelésünk volna, hogy legalább Filatóri-gátig építsék ki a BSzKRt. vonalát és odáig rendszeresítsék a 24 filléres átszállójegyet, s onnan egy méltányos menetdíjat állapítsanak meg a HÉV vonalán. A császárfürdői teherpályaudvar teljesen felesleges, mert Óbudán megfelelő teherpályaudvar van, a jelenlegi rendszer mellett viszont megakadályozzák a Duna-part fejlődését. Sűrűbb és olcsóbb járatokat kérünk!

 

Böttkös Bálint, Békásmegyer főjegyzője:

- Békásmegyer Budapest határától pár kilométerre fekszik, ennek ellenére mégis 68 fillért kell fizetni a HÉV-en harmadosztályon. Külön méltánytalanság, hogy a Rómaifürdőtől Békásmegyerig, e két-három kilométernyi szakaszon újabb 32 fillért kell fizetni. A község lakosságának létszáma 1920-1930 között 50 százalékos emelkedést mutatott. Ez a fejlődési folyamat megállt, - kizárólag az elviselhetetlen menetdíjak miatt. Körülbelül 4-500 tisztviselő és tanuló jár naponként Budapestre, akiknek háztartásában a HÉV-en történő utazás jelenti csaknem a legnagyobb kiadási tételt.

 

Zapatóczky Jenő, Budakalász főjegyzője:

- Budakalász nemhogy fejlődést tudna felmutatni, de a lakosság létszáma még csökkenni is az utóbbi évek folyamán a HÉV tarifapolitikája miatt. Nemcsak Budakalász, hanem Lupa-sziget víkendközönségét is súlyosan érinti a HÉV 30 filléres menetdíja. A gyári munkások legnagyobb része gyalog vagy biciklin jön ki Budakalászra. A drága menetdíjak mellett a község kényelmével sem törődnek, napközben óránként csupán egy vonatot indítanak. Zárt váróterem nincs, s így az utasok ki vannak téve az időjárás viszontagságainak. Még drágább a HÉV teherszállítása! Például egy hordó bornak Tokajból Filatorigátig való MÁV szállítása olcsóbb, mint Filatorigáttól Budakalászig történő HÉV fuvarozása, amely útszakasz csupán 7-8 kilométer.

 

Marastoni László, Nagytétény főjegyzője:

- Napközben Budafokon a pótkocsikat lekapcsolják és csak a motoros kocsi megy Tétényig. Az utasok, akiket Pesten erre nem figyelmeztetnek, bármennyien és bármilyen nagy csomagokkal utaznak is, kénytelenek ezen az egy kocsin összezsúfolva tovább utazni. Amikor az utazóközönség Budapesttől Nagytétényig 90 fillért fizet, méltán elvárhatná, hogy legalább a megfelelő kényelmes utazásáról gondoskodjanak.

Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98