Dtum
Login with Facebookk
Kincskeres

Kényelmes vasúti kocsik

A közlekedés gyors fejlődésével mindinkább tökéletesítik a vasúti kocsikat is, hogy a hoszszabb útat tevők lehetőleg megkapják a szükséges kényelmet. Már egy emberöltővel ezelőtt csakhamar a nagy Pacific-vasút megnyitása után a hires Pullmann-czég oly kocsikat készített, melyek társalgó és alvó termek is lehettek s melyeket annak idején hajlandók voltak a világ csodái közé számitani.

Ma már egyesek még nagyobb kényelemmel rendezik be úti kocsijaikat. Így a walesi herczeg vasúti kocsija, melyet Budapesten is sokan megbámultak, oly kényelmes, hogy csakugyan a legfokozottabb igényenek is megfelelhet.

A legnagyobb tökéletességre vitte azonban e tekintetben a kaliforniai czukorbáró, Spreckel Kolozs, kinek fényes vasúti kocsija még Amerikában is rendkivüli feltünést keltett s minden eddigit messze felülmúl. Az egész kocsi úgy van berendezve, hogy a tulajdonos, ki czukorüzletében igen sokat utazik, akár hónapokon át is ellakhassék benne teljes kényelemmel.

Belépéskor egy művészi pompával ellátott fogadószobába jutunk, melynek falai és butorai mahagoni fából vannak s ablakain tengerzöld szinű függöny függ, alját pedig hasonló szinű értékes szőnyeg boritja.Innen aránylag keskeny, hosszú folyosón jutunk az ebédlőbe, mely a kocsinak legszebb és legértékesebb része, nagyban hasonló a nagy urak yachtjának kényelmes étterméhez. A kamara és konyha is rendkivül ügyesen és czélszerüen van berendezve. Van ezenkivül igen pompás fürdőszoba s három kényelmes hálószoba, nagyobbak, mint a rendes hálókocsik.

Igen értékes kocsija van még egy Dudley nevű előkelő amerikai vasúti mérnöknek, ki nejével együtt már 20 év óta leginkább ebben a kocsiban lakaik, mivel üzleti összeköttetései következtében igen sok helyen kell megfordulnia. Az ő kocsijában is megvannak a hálótermek, ebédlők, konyha, szalon, de ezenkívül van külön könyvtár-szobája s egy műhelye is, melyben utazása alatt különféle kisérleteket tesz. A kocsi mind a mellett nem nagyobb, mint a közönséges Pullmann-kocsik, s berendezésével együtt nem került többe 400,000 koronánál.

A közönséges halandók által is használható vasúti kocsik közt jelenleg legczélszerűbbek a nagy szibériai vasút kocsijai, hol az utasoknak egymás után több napot kell eltölteni. Ezen a vasuton mindig van egy fürdőszoba, egy kis tornaterem, tovább olvasó- és zenetermek, borbélyműhely, s néha még fényképezésre alkalmas sötét szoba is az amateur-fényképészek számára. Valóban sok utas nagyobb kényelmet érezhet itt folyvást utazva, mint a mikor saját otthonában akar pihenni.

Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98