A hónap rövidhíreiből

Az Esztergom-Párkány-Kovácspatak közötti helyi hajójáratok megnyitása

A Magyar Királyi Folyam és Tengerhajózási R. T. igazgatósága közhirré teszi, hogy helyihajójáratait Esztergom-Párkány-Kovácspatak „Esztergom csavargőzös" vasuti állomás között az egyidejüleg kiadott menetrend szerint folyó évi április hó 1-én megnyitja. A helyi gőzös az Esztergomi csavargőzös vasuti állomásról induló illetve oda érkező vonatokhoz csatlakozik.
Budapest, 1916. március 28.
Az igazgatóság


A budapest-dömösi második hajójárat meginditása

A Magyar Királyi Folyam és Tengerhajózási r. t. igazgatósága közhirré teszi, hogy a Budapestről reggel 8-óra 30 perckor és Dömösről délután 5 órakor induló második kisdunai vegyeshajójáratok f. évi április hó 8-án megnyitja.

Budapest, 1917. április 4.
Az igazgatóság


Gizellatelep-fürdő állomás megnyitása

A Magyar Királyi Folyam és Tengerhajózási részvénytársaság igazgatósága közhirré teszi, hogy a Budapest és Dömös között közlekedő gőzösök Gizellatelep fürdő állomást folyó évi április hó 20-ától kezdve érinteni fogják.
Budapest, 1917. április 18.
Az igazgatóság


Holland pénzintézetek Amerikában

A Holland-Délamerikai Bank mely 1915 őszén nyitotta meg első tengerentuli fiókját Buenos Airesben agilis terjeszkedési program szerint kiván müködni. E mellett szól az a tény, hogy néhány hónappal ezelőtt nyitották meg legujabb fiókjukat Valparaisoban s ezenkivül legalább is hat-hét fiók felállitását tervezik a közel jövőben. Az alaptőkét mely jelenleg 650000 font a financirozo hollandiai bankok közülük a Roterdamsche Bankvereeniging is időről időre a vállalat terjeszkedéséhez mérten fogják emelni. 


Kertgazdaságok Bihar vármegyében

Nagyváradról jelentik: Miskolczy Ferenc dr. főispán a kertgazdaságok létesitése érdekében akciót inditott.


Felhivásában a következőket mondja: A közfogyasztásra szánt táplálékoknak és különösen a gabonaféléknek pótlására legalkalmasabbnak mutatkoznak a kerti vetemények, a zöldségnemük, úgy hogy ezeknek minél tömegesebb és minél korábbi előállitása valósággal nemzeti feladat. Erre való hivatkozással felhivja a törvényhatóság területén müködő hatóságokat, hogy a kerti termelést már most készitsék elő. 


Az őszi vetés

Nagykanizsáról jelentik: Zala vármegyében az őszi vetések szépek. Ha össze hasonlitjuk a szántóföldek őszi vetését a mult évivel, úgy kettős előnyt veszünk észre az idén. Először és ez fontosabb, hogy több, jóval nagyobb terület van bevetve, mint a mult évben másodszor pedig a vetések jelenlegi állása a legszebb reményekre jogosit, igaz, hogy még nagyon messze vagyunk az aratástol, de az őszi vetések jelenlegi állása olyan hogy már évtizedek óta nem volt olyan szépen és sürün fejlődött, mint az idén, dacára a folytonos esőzésnek. 


Gyorsáruk felvétele a Zimony–rustsuk-i vonalon

A Magyar Királyi Folyam- és Tengerhajózási Részvénytársaság közli, hogy a Zimony-rustsuki vonal belforgalmában a gyorsáruk felvétele egyidejüleg megkezdődik. A gőzösök a gyorsáruforgalomban egyelőre csak a magyar és a bolgár parton lévő állomásokat érintik, más rendeltetésü küldemények tehát nem adhatók fel.

A szállitandó küldeményekre a társaság üzletszabályzatának és dijszabásának határozmányai csak anyiban érvényesek, amelyekről a hadvezetőség azoktól eltérően nem intézkedik. A Zimony-orsovai vonal állomásairól bulgáriai állomásokra vagy viszont feladott küldemények elővéttel vagy utánvéttel meg nem terhelhetők. 

Az árukat az osztályértéket (100 klakirt 120 korona, illetve 150-. frank) meghaladó értékre a társaságnál biztositani nem lehet, köteléki dijszabások alkalmazást nem nyernek.
Budapest, 1917. április 4-én
Az igazgatóság

Nehézségek a motorekék beszerzése körül Angliában

Az angol municiós minisztériumban nemrég külön osztályt állitottak fel motorekék beszerezésére. Jóllehet a motorekék száma Angliában igen csekély s az Amerikából való behozatala szükségessége kézenfekvő, mégis nagy nehézségekbe ütközik az angol kormánynál a motorekékre vonatkozó szállitáshoz igazolványok beszerzése. A kormány főleg két oknál fogva kénytelen a behozatalt a lehető minimumra redukálni. Először a hajóhiány, másodszor pedig az üzemhez szükséges nyersanyag minimális menyisége.