Petróczy – Kármán – Zurovec – féle helikoptéra 3.

A fentiekben leírt 3 kötött csavarrepülőgéppel végzett kísérletek egyértelműen igazolták a függőlege irányban való repülés lehetőségét. Rávezette továbbá azoknak az alapföltételeknek az ismertetése, melyeket az ilyen repülőgép megkövetel, úgy hogy most már a géptechnika feladata a legmegfelelőbb alak megszerkesztése.

Ez új rendszerű repülőgép gyakorlati haszna ma szinte beláthatatlan. Annyit megállapíthatunk, hogy elterjedésével mind a szárazföldi, mind a tengeri ütközetekben a megfigyelés teljesen új alapokra helyezkedik.

Szárazföldi megfigyeléskor háború esetén az az elsősége a kötött léggömb fölött, hogy kis terjedelménél fogva az ellenséges tüzérség részére kisebb czélt ad, esetleg nem is lőhető; gépfegyverrel fölszerelhető és így a magasból támadó repülőgépek ellen hatásosan védekezhetik; minden időfecsérlés nélkül fölemelkedhetik és rendkívül könnyen szállítható egyik helyről a másikra.

Míg a kötött léggömb kiszolgálására a háború folyamán egy motollával fölszerelt gépkocsi, két gáztankos és három teherszállító automobil, továbbá hat tiszt és 137 legénységi személy kellett, addig egy ilyen géppel ellátott osztag egy gépkocsiból, három mellékkocsiból, hat tisztből és 20 legénységi személyből állana.

Tengeri megfigyelésre hadihajókon, háború esetén, kevés átalakítással a legjobb segédeszköz lenne nagy távolságok állandó szemmeltartására. A tengerészet vele oly szerkezethez jutnak, melynek segít