Chaplin nem is olyan mulatságos az életben, mint a filmen

Egyik volt felesége: Mildred Harris elmondja házassága boldogtalan történetét
Chares Spencer Chaplin ujra beevezett a házasság révébe. Nem először és minden bizonnyal nem utoljára, hiszen a népszerü filmszinésznek nagyon sok szerelme volt már eddig. Ez a sok szerelem azt bizonyitja, hogy Chaplin most sem állapodik meg végleg az uj feleség: Lita Grey mellett.

Amerikai filmkörökben modern kékszakállként emlegetik a legmulatságosabb burleszkfigurát, akinek utja női sziveken keresztül. Nemrégiben az a hir kapott szárnyra, hogy Pola Negrit veszi feleségül, de az eszes amerikai asszony végül mégis meggondolt a dolgot, okult elődei: Mildred Harris, Edna Purriance, May Collins és a többiek példáján, nem akart játékszer lenni egy szeszélyes, rapszódikus lelkü ember kezében az utolsó pillanatban nemet mondott.

Chaplin uj házassága alkalmával az egyik amerikai lap megszólaltatta a filmszinész volt feleségét, Mildres Harrist – a sok közül az egyet, aki igen érdekes intimitásokat mondott el házaséletéről és Chaplin egyéniségéről.

Tizenhét éves koromban ismerkedtem meg Chaplinnal kezdő kis filmszinésznő voltam, aki megszédült az arrivált nagyság érdeklődésére. Néhány napi ismertség után megkérte a kezemet és megesküdtünk. Boldog életet vártam a házasságtól, de kegyetlenül csalódtam. Az az idő, amit Chaplin mellett töltöttem, pokol volt számomra. Tragikómikus, ha kijelentem, hogy ez az ember, aki a mozivásznon kacajtfakasztó, mulatságos figura, a házaséletben dühöngő zsarnok, aki mondhatom örömét leli abban, hogy másoknak szomoruságot, keserüséget okozzon. Chaplinben nincs gyengédség, nincs szeretet: a filozófia a mindene.


Folyton a könyveket bujja, fantasztikus embereket cipel a villájába, akikkel órákon keresztül képes vitatkozni. Máskor meg álruhát öltve, a legnyomoruságosabb városrészeket keresi fel azzal az indokkal, hogy tipusokat tanulmányoz s ez a tanulmányozás sokszor három-négy napra terjed. Szó nélkül elmaradt és napokig nem tudtam, mi történt vele.

A sok különcködés mellett hallatlanul zsugori, sajnál minden centet, ő, aki milliókat keres, aki könnyen megengedhetné magának a legluxuriózusabb életmódot – megelégszik a legszerényebb életmóddal. Hus, burgonya, pudding – az unalmasságig ismétlődik ez a menü, mert sajnált a háztartásra költeni.

Mindehhez hozzájárult még a beteges féltékenysége is. Bár formálisan elzárt a külvilágtól, mégis minduntalan féltékenységi jeleneteket csinált s tarthatatlan viselkedésével megőrölte idegeimet. Eleinte gondoltam, hogy megváltozik, de amikor láttam, hogy egyre jobban, egyre kegyetlenebbül gyötör – a válás mellett döntöttem s amikor ujra szabad lettem, boldogan rohantam az uj életbe, magam mögött tudva a házasság kegyetlen poklát…

Harold Lloyd háromszázsadik filmje
Az amerikai Pathé filmgyár rendkívül meleg ünneplésben részesitette Harold Lloydot, a népszerü komikust abból az alaklomból, hogy háromszázadik filmjét lejátszotta. Annak dacára, hogy e háromszáz film legtöbbje egy és két felvonásos, Lloyd teljesitménye rendkivül számottevő, mert szinészi pályája még csupán tiz esztendős. 1914.ben állt először mozigép egy kis burleszk főszerepében.