A newyorki baby

Akiknek elég jó emlékezőtehetségük van és az egymásra torlódó események közül még megtudják jegyezni azt, ami ezelőtt két-három év előtt tombolt Budapesten, a nagyvilági hölgyek és a tőzsdelovagok korszakát, azok tudják, hogy ezeknek az esztendőknek egyik uralkodócsillaga Becker Baby volt, az a színésznő, aki visszavonult a festett kulisszák világától, hogy annál többet szerepeljen az akkori idők nagy revűjében, amely az éttermekben, szállodahallokban, színházi páholyokban és lokálok csillogásában játszódott le.

Becker Baby dominálta Budapest léha társadalmi életét abban az időben és voltak emberek, akik büszkék voltak arra, hogy ilyen grand damája van Budapestnek. Pedig Becker Baby csak Budapest számára volt páratlan és érdekes, a külföld nagy metropolisaiban ezt a típust mindig megtaláljuk.

A leggnagyobbstílű, leggrandiózusabb ezek között Ewelin Gardner volt, a newyorki Becker Baby, akinek nehezebb és nagyobb föladata volt, amikor a newyorki nagyvilágban akart föltűnni.

De a szépséges Ewelinnek ez is sikerült. Newyork ezelőtt három évvel telve volt vele és az amerikai sajtó, amely mindig azt írja és hozza, ami a közönséget foglalkoztatja, szinte állandó rovatot nyitott ennek a rendkívül érdekes nőnek.

Nagyon szép volt, ami természetes, hiszen Newyorkban szépség terén is nagy a konkurencia, fölényesen intelligens volt, ravasz, önző, fölényes, majndnem azt mondhatnók, hogy ő volt a newyorki City Dubarryja. Madame Dubarry a pénzvilágban! Ewelyn nagyszerűen, mesterien játszotta ezt a királynői szerepet, de egyszer azután ő is megbukott.

Barátnője lett Newyork egyik leggazdagabb tőzsdésének és modern, nagyvilági élete túltett madame Dubarry és Pompadour minden pompáján, fényűzésén.

Ez pedig addig tartott, amíg három évvel ezelőtt a newyorki tőzsdén is el nem következett a fekete péntek, amelynek másnapját véres szombatnak szokták hívni a newyorki pénzvilágban, mert számtalan hatalmas cég összeomlását derítette ki egy-egy pisztolylövés vagy egyéb rendőri szemle az öngyilkosok felett.

Ewelyn Gardner azután eltűnt, de az illata, az emléke még mindig ott lebeg a newyorkiak gondolatai között. Ewelyn Gardner típusa volt az akkori lázas kornak és ezért ma, amikor valahol az amerikai prairek mélyén gazdálkodik, némán és elrejtőzve az emberek elől, ma sem tudnak róla teljesen megfeledkezni.

Robert Z. Leonard , a Metro Goldwyn egyik főrendezője például éppen az ő sorsát állította egy rendkívül izgalmas történet keretébe, amikor az „Egy kurtizán regénye” című filmjét megcsinálta. Ewelyn Gardner, a newyorki tőzsde királynője filmhősnő lett. A Mozgókép-Otthon, Uránia és Capitol fogják azt a filmet bemutatni, amely Ewelyn Garndnernek , a newyorki Becker Babynek az életéről készült.