A svábhegyi autóverseny

Gróf Kinsky Ulrich (Steyr) új pályarekordot állított fel a hatodik svábhegyi versenyen

Feledy dr. motorkerékpáros, Hajós dr. sidecar és Delmár túrakocsi-rekordokat futottak. – Höbi, Balázs, Urbach, Jellinek és a két Gall kitűnő szereplése. – Az autósok közül Halden, Minols, Szmick és Kammergruber szerepeltek nagyon jól.

Tegnap, a hatodik svábhegyi verseny napján, már a kora reggeli órákban hatalmas emberáradat hömpölygött felfelé az Istenhegyi úton. Az autók hosszú sora tülkölve tört magának utat az embergombolyagban.

Fél tíz órakor lezárták a verseny útvonalát a kocsiközlekedés elől, s a közönség elhelyezkedett. Először a veszélyeseknek ismert fordulókat lepték el, de később bőven akadt nézője az egyenesekben száguldó versenyzőknek is.

Pontban 10 órakor megérkezett nagybányai vitéz Horthy Miklós, Magyarország kormányzója s elfoglalta helyét a célnál levő főnézőtér díszsátrában. Még néhány rövid üzenet megy le a tábori telefon drótján a starthoz, majd néhány perccel tíz óra után megkezdődött a verseny.

A célhoz elsőnek Méray-Horváth Loránd érkezik fel, kis 173 kcm-es Méray beépítésű ohv. Blackburne motorjával. Ideje több mint 1 perccel jobb a Puch-t vezető osztrák Hans Davok tavalyi idejénél. Az eredmény nagy örömet okoz a Méray-táborban – de Hóbl-tól még mindig félnek.

És csakugyan. Hóbl 174 kcm-es kitűnő ikerhengeres Puchja kerek 3 mp-el hamarább fut át a célon. Az eredmény sokakat váratlanul ért, bár tudvalevő, hogy Méray gépe ma már nem az a „tip-top” gép, mellyel tavaszi szenzációs T.T. győzelmét aratta.

Most jön az első nagy és rendkívül kellemes meglepetés. Urbuch László 848 kcm-es special A. I. S.-ével Hajós dr. oldalkocsis gépétől akadályozva, 4 p. 7,8 mp-es időt futott ki, s ezzel megdöntötte Feledy dr. 4 p. 15,3 mp-es motorkerékpáros pályarekordját. – Urbach, akadályoztatása miatt újból startengedélyt kér és kap, és „csak” 4 p. 7,8 mp-es időt fut. A zsűri ezt fogadja el.

A versenyek részletes eredménye
:
Motorkerékpárok
175 kcm.-ig: 1. Höbl Hugó (174 Puch) 5 p. 52 mp. Kat. rekord. 2. Méray-H. L. (173 Méray) 5 p. 8,2 mp. 3. Kertész Zoltán (172 Méray) 6 p. 24,5 mp.

250 kcm.-ig: 1. Karl Salt (247 New-Imperial) 4 p. 35,0 mp. Kat. rekord. 2. Weln L. (248 Méray) 4 p. 38,4 mp. 3. Kienast F. (248 Méray) 5 p. 16,0 mp. 4. Wolemann Istvánné (225 Royal Enfield) 7 p. 0,2 mp.

350 kcm.-ig: 1. Balázs l. (344 Zenith-Jap) 4 p. 4,5 mp. Kat. rekord. 2. Urbach L. (348 A.I.S) 4 p. 3. Franz Gall (348 New-Imperial) 4 p. 13,2 mp. 4. Dragos Jenő (348 A.I.S) 4 p. 22,3 mp. 5. M. Gaver (349 L.A.G) 4 p. 23,5 mp. 6. Wein L. (344 Méray) 4 p. 34,6 mp. 7. Sztankovits J. (344 Méray) 4 p. 41,8 mp. 8. Kleinsteiber A. (344 Samum) 5 p. 24,8 mp. 9. Zamecsnik Gy. (344 New-Gerrard9 5 p. 32 mp.

500 kcm.-ig:
1. Feledy P. dr. (493 Sunbeam) 4 p. 0,4 mp. Motorkerékpáros pályarekord. 2. R. Jellinek (493 Sunbeam) 4 p. 2,3 mp. 3. Kaszala K. (498 Scott) 4 p. 35,6 mp.

500 kcm.-en felül: 1. Kaszala K. (596 Scott) 4 p. 16,8 mp. 2. Fedák B. (582 Norton) 4 p. 56,2 mp.

Túraautomobilok
2500 kcm.-ig: 1. Kammergruber A. (2460 A.D.M.)

3000 kcm.-ig: 1. Laudy J. (2950 Peugeot) 5 p. 14,2 mp. 2. gr. Festetich S. (2680 A.D.M) 5 p. 23,2 mp.

3500 kcm.-ig: 1. Delmár W.-né (3300 Steyr) 5 p. 15 mp. 2. gr. Zichy E. (3300 Steyr) 5 p. 23,4 mp. 3. Daróczy (3300 Steyr ) 6 p. 21 mp.

4500 kcm.-ig: Delmár W. (4500 Steyr) 4 p. 6,8 mp. Túrakocsi pályarekord. 2. Willheim (3990 Peugeot) 4 p. 32 mp. 3. Proskovetz W. (4080 Vauxhal) 4 p. 51,8 mp. 4. Kiss L. (4410 A.D.M) 5 p. 24,8 mp.

Versenyautomobilok
1500 kcm.-ig: 1. Ungar (1460 Fiat) 5 p. 31,8 mp. 2. C. Friese (1370 Magomobil) 5 p. 52 mp.

2000 kcm.-ig: 1. Haupt (1990 Bugatti) 4 p. 49,3 mp. 2. ? (1600 Simo) 4 p. 50,5 mp. 3. Käthe Rautzau (1856 Ausaldo) 5 p. 38,6 mp.

3000 kcm.-ig: Haiden F. (2920 Austrio-Daimler) 4 p. 1 mp. kat. rekord.

3000 kcm. felül: 1. Gr. Kisnsky Ulrich (4480 Steyr) 3 p. 54,8 mp. Pályarekord.