A svábhegyi autóverseny

Kinsky gróf (4,5 l. Steyr) 3 p. 43,36 mp. idővel új svábhegyi rekordot állított fel – A motorkerékpárok legjobb idejét Wolfner László (350 Zenith-JAP) futotta

Lezajlott a hetedik svábhegyi verseny, s a nagy mérkőzés minden tekintetben megfelelt a várakozásnak. Népes mezőnyök, erős küzdelmek jellemezték a versenyt, amely bővelkedett a meglepetésekben is.

Nemcsak néhány favorit veresége szolgált meglepetéssel, hanem az újonnan felállított rekordok is, amelyek valóban szenzációsaknak mondhatók. A versenynek százezernyi közönsége, az indulók nagy száma is egyaránt rekordot jelentenek a magyar motorsport történetében.

A verseny rögtön meglepetéssel kezdődött s ezzel a kitűnő gráci Puch-vezető, Hans Sandler szolgált, akinek a 175 kcm-es kategóriában felállított 4 p. 43,36 mp.-es kategóriarekordja nagyszerű teljesítmény. Kitűnően mutatkozott be a 225 kcm-es Puch-gép is, a jól ismert gráci Höbellel a nyergében szintén pompás 4 p. 30,1 mp.-es idővel új 250-es kategória-rekordot állított fel.

A 350 kcm.-es kategóriában Wolfner László aratott Zenith-JAP gépével 4 p. 1,39 mp.-es kategóriarekorddal nagyszerű és megérdemelt győzelmet. Wolfner ideje egyben a nap legjobb motor kerékpáros ideje is volt, amely csak 6 tized mp.-el maradt el a Feledy dr. által tavaly 500-as Sunbeam gépen felállított pályarekordtól.

Wolfnert nemcsak intenzív tréningje segítette diadalra, hanem a gépét a versenyre előkészítő Tóth Gyula, no meg a Farkasházy Tibor által készített és „Ethanel”-nak keresztelt üzemanyag is, amelyről az 500-as kategória győztese, Urbach László is nagy elismeréssel nyilatkozott.

A 350-es kategóriában a másodiknak helyezett és az utat nem ismerő bécsi New Imperial-vezető, Runisch ideje közepes, míg a többiek messze maradtak az első két helyezett mögött.

Az 500-as kategóriában meglepetés Feledy dr. kettős veresége, mentségül szolgál azonban az a körülmény, hogy gyújtási zavarai voltak. A győztes Urbach (AJS) kifutotta tavalyi formáját bár tavaly csak 350-es gépen indult.

A második helyezett, Jellinek (AJS) csak századmásodpercekkel maradt el tőle, de messze maradt tavalyi idejétől. A kategória és a verseny favoritjaként induló bécsi Kari Gall (New Imperial –JAP) sebességváltója a start után elromlott.

A mellékkocsis gépek versenyének kimagasló eseménye Urbach Lászlónak egy ohv. 1000-os Broughon futott nagyszerű 4 p. 25,8 mp.-es oldalkocsis útvonalrekordja. Urbachnak egyébként igen jó napja volt, hiszen 2 oldalkocsi egy szóló motorkerékpár-kategóriát nyert meg.

A túraautomobilok csoportjában elismerés illeti Wilhelmet (Ballot, valamint az egy kategóriában küzdött két német Benz-Mercedes úrvezetőt, Berckheimet és Wentreil-Mosaut. Előbbi 4 p. 22,24 mp.-el a túrakocsik legjobb idejét futotta. De szép teljesítményt nyújtott Sigl is hatalmas Graf-Stiftjével.

A sportkocsik versenyének kimagasló eseménye Josef Graf (Graf-Stift) szenzációs 3 p. 51,34 mp-es ideje volt, amellyel legyőzve a kategóriájában startoló Delmárt (Steyr) a sportkocsik legjobb idejét futotta. A szintén pompás időt futó Delmárt az általános osztályozásban még Hayden is megelőzte kisebb hengerűrtartalmú Austro Daimler kocsijával.

A versenykocsik versenyének szenzációja Kinsky Ulrich gróf (Steyr) szenzációs pályarekordja volt amellyel revansot vett múlt heti „Ecce homo” legyőzőjén, a pénteki és szombati balesetek hatása alatt rendkívül óvatosan hajtó Zsolnayn. A Bugatti kocsik tetszettek, de a pálya áttételezésük korlátozta képességeiket.