Fém Zeppelin

Évek, sőt évtizedek óta folyik a versengés a repülőgép és a léghajó között. A világháborúban a gyorsabb mozgású és biztosabban irányítható repülőgépek arattak nagyobb sikert és a háborút követő időkben is ebben az irányban fejlődött tovább az aviatika.

A németek azonban makacsul és szívósan kitartottak a Zeppelin mellett, amelyet elejétől fogva nemzeti ügynek tekintettek és nagy büszkeséggel írták sikereik számlájára Eckener kapitány hatalmas léghajójának valóban diadalmas világkörüli útját.

A Zeppelin ragyogó útja arra vall, hogy még mindig nem dőlt el véglegesen a repülőgép és a léghajó között folyó nemes versengés. Még mindig nem lehet biztosan tudni, melyiké a jövő; melyik fogja véglegesen megoldani az emberi repülés minden problémáját.

A világkörüli út nagy sikerén kívül más biztató jel is szól a Zeppelin jövője mellett. Amerika, a praktikus Amerika óriási dolláráldozatok árán kolosszális méretű Zeppelint épített még pedig - tiszta fémből. Az óriási fémléghajót, amelynek „ZMC-2” a neve és amely a világ legelső kizárólagosan fémből készült Zeppelinje, már ki is próbálták a legnagyobb sikerrel és már át is adták az Egyesült-Államok katonai repülőszervezetének.

A fém-Zeppelin óriási előnyei már az első kísérletek alkalmával megnyilvánultak. Sokkal gyorsabb járatú minden eddigi kormányozható léghajónál, irányítását csak igen kis mértékben befolyásolják a széljáratok és biztonsága szinte tökéletes.

Az Egyesült-Államok hadügyi kormánya még három ilyen fémóriást rendelt és előreláthatóan egész fém-Zeppelinparkot rendez be magának. A dolog természetéből következik, hogy a többi nagyhatalmak is ellátják magukat ilyen kitűnően bevált kormányozható léghajókkal, mert egyik sem akar elmaradni a másik mögött az újítások terén ...

A Zeppelin, ezúttal fémből megépített formájában, újabb nagy sikert ért el és e pillanatban még nem lehet tudni, hogy ez a nagy és komoly eredmény milyen irányban fogja befolyásolni az aviatika fejlődését és jövőjét.