Ötven autóbuszt rendel az Autóbuszüzem az Állami Gépgyárnál

12,600.000 pengő összegü beruházásra adott felhatalmazást a főváros közgyülése a Székesfővárosi Autobuszüzemnek. Ezt a tekintélyes összeget nagyrészben fel is használta az üzem, csupán egy garázsépitkezés és egy átalakitási munka befejezése van még hátra. A garázs, amelyet a Szabó József-utcában épitenek, a régi Lóverseny-tér mellett, előreláthatóan juliusra készül el.

Amint ezt a garázst üzembe helyezik, ide állitják be azokat a kocsikat, amelyeket eddig a Miskolczi-utcában, az Ajax-telepen tartottak és megkezdik az épület átalakitását és főmühellyé való berendezését. 140 kocsi elhelyezésére nyilik majd alkalom a Szabó József-utcai garázsban, amely egyike lesz a legimpozánsabb és legnagyobb szabásu autobuszgarázsoknak Középeurópában.

A városházáról származó értesülésünk szerint az a közgyülési határozat, amely száz uj autobusz beszerzését irta elő, egyelőre nem kerül végrehajtásra. Fedezet hiányában ugyanis ennek a mennyiségnek csupán a felét rendelik meg, 50 nagytipusu autobuszt. Ez körülbelül 3,600.000 pengőbe kerül a fővárosnak.

A nagyszabásu rendeléssel az Autobuszüzem vezetősége az Állami Gépgyárat kivánja foglalkoztatni. Ez a terv azonkivül, hogy komoly gyakorlati értelemben vett hazai iparpártolásról tesz tanuságot, magára az üzemre nézve is ökonomikus. Az Állami Gépgyár már 110 autobuszt készitett a Fővárosi Autobuszüzem részére és nem kétséges, hogy az Állami Gépgyár abban az esetben is eleget tud tenni a rendelésnek, ha – mint értesülünk – a főváros, illetve az Autobuszüzem e pillanatban nem is rendelkezik magával a 3.6 millió pengős fedezettel.

A Szabó József-utcai garázst egyébként elkészülte után nem helyezik azonnal üzembe. A Szent Imre-év rendezősége ugyanis az ünnepi év legnagyobb két kongresszusát a harmincezer ember befogadására alkalmas, óriási csarnokban kivánja tartani és azzal a kéréssel fordult a főváros tanácsához, hogy ezt engedélyezze. A tanács teljesiti a kérést.

A kereskedelmi miniszter, mint a minisztériumban értesültünk, Tormay Géza államtitkár referátuma alapján foglalkozott az uj autobuszok ügyével és a maga részéről is hajlandónak nyilatkozott arra, hogy akár hitelmüvelettel kapcsolatban is lehetővé tegye az 50 uj autobusz megrendelését az Állami Gépgyárnál. Kétségtelen, hogy a főváros és az állam együttes erővel megtalálják a megoldás utját, anélkül, hogy külföldi kölcsönhöz kellene folyamodni. Az Autobuszüzem ma deficittel dolgozik, márpedig deficites vállalat számára bajos lenne külföldi kölcsönt felvenni.