A magyar gyártmányu teherautók és autobuszok eladásának kiterjesztése

A hosszu idő óta tartó nyomasztó gazdasági helyzet a magyar autókereskedők körében is érezteti káros hatását. Az általános gazdasági leromlás következtében az autószükséglet is hanyatló irányzatot mutat. A szomoru tünet végeredményben jónevü üzletek megszünését és szorgos munkáskezek kenyerének elvesztését idézi elő.

Ilyen körülmények között örömmel kell üdvözölni minden olyan intézkedést, mely alkalmas arra, hogy az autóeladási lehetőségeket növelje. Az, aki mélyebben bepillanthatott az autókereskedelem helyzetébe, arra a tapasztalatra jutott, hogy a kereskedők tulnyomórésze nem foglalkozhatik magyar gyártmányu teherautók és autobuszok forgalombahozatalával, mert az eladásnak ez az ágazata egyedárusitók kezében van. A helyzet tehát az, hogy a kereskedők nagy része elesik azoktól a vevőktől, akiket mint közcélu fuvarozást végző engedélyeseket, vagy állami kedvezményben részesülő vállalatokat a magyar ipar érdekében hazai gyártmányu gépkocsik beszerzésére köteleztek.

A Magyar Kir. Állami Vas-, Acél- és Gépgyárak, amelyek a magyar teherautó- és autobuszgyártás terén vezető szerepet töltenek be, a helyzet tudatában és áthatva a megsegités szükségességétől, olyképpen kivánnak az autókereskedőknek támogatást nyujtani, hogy kellő üzleti megalapozottsággal rendelkező hazai autókereskedő-cégeknek a mindenképpen jól bevált MÁVAG-jelzésű teherautó- és autobuszgyártmányaik eladását lehetővé teszik. Ezzel az intézkedésükkel elősegíteni vélik annak a célnak az elérését, hogy az autókeresedők üzletkörüket bővithessék és ezáltal alkalmazottaik exisztenciáját jobban biztosithassák.