Borzalmas katasztrófa a monzai autóversenyen

Európa három legnagyobb versenyzője Campari, Borsachini, Csajkovszky gróf életüket vesztették

Monza, szeptember 10.
Vasárnap a Milánó melletti Monzában az automobilosok nagydíjának versenyében borzalmas katasztrófa történt, amilyenre az automobil-versenysport történetében még nem volt példa.

A leghíresebb versenyzők közül az olasz Campari és Borsachini, valamint a francia gróf Csajkovszky életét vesztette. Miután a három 66 km-es előfutam első futama simán lefolyt a gróf Csajkovszky Bugatti-kocsiján 181.5 km-es óraátlaggal győzött Moll előtt, a második előfutamban történt a szerencsétlenség.

Campari Masseratti kocsiján 150 méterrel vezetett őrült iramban, amikor a 4.5 km-es körpálya veszélyes kanyarjában kocsija kivágódott és felfordult, úgyhogy a közvetlen mögötte lévő Borsachini, Castel Barco és Barlini kénytelen volt hirtelen fékezni: a kocsik a levegőbe ugrottak és felfordultak.

Campari a helyszínen kiszenvedett, míg Borsachinit és Castel Barcot súlyosan sebesült állapotban kórházba szállították, ahol Borsachini rövid idővel később meghalt.

Barlini ellenben sértetlen maradt. A haláleset ellenére folytatták a versenyt és a nézőközönség hallatlan izgalma között futották a 85 km-es döntő futamot. Egyórás késéssel. A nézők még mindig a katasztrófa hatása alatt állottak.

Az utolsó futam közepéig nem történt semmi, amikor gróf Csajkovszky az élen az említett kanyarból újból kivágódott kocsijával és a több ezer főnyi közönség jajkiáltása közben felfordult. A kocsi rögtön lángba borult, mentésről szó sem lehetett. Mire a kocsi mentését megkezdhették volna, már csaknem teljesen elégett Csajkovszkyval együtt.

A versenyt természetesen rögtön félbeszakították s hivatalos eredményt nem adtak ki. Az első futamot gróf Csajkovszky nyerte 181.5 km-es, a második futamot Ballestri 168.9 km-es óraátlaggal, míg a harmadik döntő futamban a francia Lebaux vezetett a 10-ik körig 173 km-es átlaggal.