Filmpremierek

A MÉLTÓSÁGOS ASSZONY TRAFIKJA

Reinhold Schünzel jóvoltából Bús-Fekete László filmje jobb, mint az eredeti darab. A rendező átírta a mesét, amely röviden az, hogy a méltóságos mama most érettségizett kislánya meg akarja menteni Capriról ábrándozó nővérét a házasságtöréstől és ez olyan jól sikerül neki, hogy ő maga is belepottyan Hymen rózsaláncaiba. A filmet superprodukcióvá Hans Moser játéka teszi, akinek méltó partnere a tündéri humorú öreg hölgy: Adele Sandroch. Moser a kispolgári esetlenség és ügyetlenség szoborba kívánkozó típusa, Sandroch, a katonás nagynéni, egy matriarchátus alatt legalább is diktátor lehetne. Nagy Kató bájos játéka és Willy Fritsch néha színtelen, de sokszor karakterisztikus filmbonvivánja kellemes élmény. Az Ufának ezt az igazán kitünő filmjét táblás házak nézik.

MA MÉG AZ ENYÉM VAGY


Bing Crosbynak szép hangja van. Caroll Lombardnak jó alakja, de ez még nem ok arra, hogy egy ilyen fantáziátlanul rendezett és gyerekségekkel teletüzdelt filmet jónak tartsunk. Az unalmas kép háromezer méternyi sivatagában az egyetlen derüs jelenet a korcsolyázó és csókolózó medve.

GYERTYAFÉNYNÉL


Lukács Pál és Nils Asther a főszereplők. Siegfried Geyer az író, James Whale a rendező. Szórakoztató, kedves film, nem több.

MI LESZ VELED, EMBERKE? (Universal)

Az ember beül a moziba, odafeszül a zsölléjéhez, kínlódik és harcol a vászon hősével együtt és a kép végén minden fölényeskedését otthagyja abban a zsöllyében; úgy érzi, hogy tisztább és rendesebb ember lesz, ha csak órákra is. Hans Fallada közepes jó regényt írt: Frank Borzage, a filmrendező mesterművet alkotott. Ez a film frázismentes és kiállításmentes naturalista színpadi művészet. Margaret Sullivan és Douglas Montgomery kitünő művészek, de az öreg kocsis tündöklő alakítása hagyta a legmélyebb nyomot bennünk.

FOX-FOLLIES 1934 (Fox-film)

Pompa, csillogás, ruhák, aminőket itt Európában csak álmodhatik az ember, táncok és viccek: ez a Fox-Follies 1934. Sztárok, hangversenypódiumra kívánkozó hangok, muzsika, holdfény és szerelem, egy kis mese, egy csomó akrobatika, nők, nők, nők, ragyogó platinák és gyujtó vörösek, zöldszeműek, kékszeműek, feketeszeműek. Ez a Fox-Follies 1934.

PALÓ NÁSZÚTJA
(Ufa-film)

Doktor Rassmussen írta, rendezte, álmodta ezt az expediciós filmet, amely Grönlandba visz és az eszkimók igénytelen, igazságos, tiszta életét mutatja be. A sarkvidék gyermekeinek gyöngyöző kacagásán, halk beszédén keresztül a primitiv ember nagyszerű életét nemcsak látjuk, de érezzük. Az egyik eszkimókölyök igazi sztár, aranyos színészi mozdulatait megirigyelhetik az amerikai komikusok is.

LILA ÁKÁC (Pátria-film)

Az idei első magyar film premierjét Szép Ernő prezentálja a magyar közönségnek. A boldog, békebeli, verőfényes ifjúság regénye a Lila ákác. A film Székely István alkotása. Ágai Irén finom, kedves és több mint színésznő: egész ember ebben a nagy szerepében. Nagy György közvetlen, pesti fiatalember, minden porcikájában igaz. Biller Irén kissé üres, Eszterházy Ilona erőltetett, Kabos remek. Gózon, Pethes, Rátkai, Somogyi Nusi kisebb szerepeikben is a legjobbat nyujtják. Ábrahám Pál muzsikája "békebeli muzsika". Gál Ernő producert e tizedik filmje után, a magyar filmipar ujjáteremtőjének ismerhetjük el.

TARZAN
(Metro-Goldwin-Mayer-film)

Johnny Weissmüller, a sportvilág bálványa, főszereplője az új Tarzan-filmnek, amelyet a premieren sűrű tetszésnyilvánításokkal jutalmazott az új Scala-mozgóképszínház lelkes publikuma. Gyönyörű felvételekkel tarkított film, amelynek legalább kétszáz előadást jósol a kritika. Elefántok, tigrisek, vízilovak, majmok alkotják az ensemble nagy részét s ebben az együttesben sohasem csalódik az ember. Tarzan pajtásnője, Maureen O'Sullivan kivaáló színésznő. A túlfűtött izgalmak atmoszférájában a szereplő másik két úr nevét elfelejtettük.