A földalattit bekapcsolják a gyorsvasútba

A kormány elhatározta a fővárosi útadónak 1.5 százalékról 3 százalékkal való felemelését. A legtöbb város 10 százalékos vagy magasabb útadót szed, míg a budapesti telektulajdonosok a jövőben sem fizetnek többet négy és fél százaléknál.

Az útadó felemelésére Budapest fejlesztése érdekében van szükség.

Az óbudai Árpád fejedelem-híd feljáróinak megépítéséhez szükséges mintegy 6.5 milliót az útadótöbbletből fedezik. Ebből végzik el a ceglédi vasútvonal vágányainak felemelését, ami 7 millió pengőbe kerül. Az óbudai híd építéséhez tavasszal fognak hozzá, előreláthatólag 5 éven belül átadják rendeltetésének. Pesti hídfőjénél kezdődik a dunaparti gyorsforgalmi főútvonallal és így a város északi részéből néhány perc alatt keresztezés nélküli úton lehet érni a főváros szívébe.

A földalatti vasutat kivezetik a Dunáig
és így összekapcsolják a gyorsforgalmi útvonallal.

A ceglédi vasútvonal felemeléséhez
rövidesen hozzákerülnek, a Kőbányai-úti aluljáró valószínűleg idén elkészül. A szintbeli keresztezés az Állomás-utcánál szűnik meg, a pálya viszont már a nyugati pályaudvartól kezdve emelkedik. Az Aréna-úti aluljárót átépítik, magasabbra emelik, hogy az aluljárón villamos is közlekedhessék.

Egyébként egyelőre a Hungária-körútnál,
a meghosszabbítandó Andrássy-útnál, az Erzsébet királyné-útnál, az Ajtóssy-Dürer-sornál, a Thököly-útnál, a Mogyoródi-útnál és a Kerepesi-útnál létesülnek aluljárók és ott – a vasúti vágányok alatt – fennakadás nélkül lebonyolítható a közúti forgalom. A Hermina-útnál, a Nagy Lajos-útnál, a Semsey Aladár-, a Tábornok-utcánál és a Kolozsváry-útnál öt, egyenként négy méter széles aluljáró készül, kizárólag a gyalogforgalom lebonyolítására.