Egyelőre Gönyű, tavasztól Körtvélyes Magyarország nyugati határállomása a Dunán

Az elmúlt napokban a MFTR Szent Gellért hajóján végigjárták a hajózási hatóságok kiküldöttei a visszakerült magyar Dunaszakaszt. A magyar hatóságoknak és hajóstársaságoknak különleges teendői vannak, ugyanis a visszacsatolás folytán Komárom kikötőjét a csehek jól kiépítették, ott négy hatalmas raktárt emeltek és három darut is felállítottak.

E kikötőt a Magyar Királyi Nemzeti és Szabadkikötő vezetősége fogja kezelni. A komáromi szigeten lévő hajógyárat annakidején a MFTR létesítette. Pár gépet vittek el onnan kivonulásukkor a csehek, de az üzem máris megindult és remélhetőleg rövidesen többszáz munkást foglalkoztathat ismét a gyár.

A vegyes bizottság elvileg döntött,
hogy hol létesítenek új hajóállomásokat. Ezek legnagyobb részét már felsoroltuk: Párkány, Dunamész, Dunaremete és Bég lesznek az új MFTR-állomások a darabáruforgalom részére. Ugyanezek lesznek az új személyállomások is, de természetesen csak tavasszal, amikor a személyi hajózás rendszeresen megindul.

A Szobon lévő kilépőállomást máris Günyőre
helyezték át és tavasszal felépül Körtvélyes-puszta közelében a megfelelő épületekkel felszerelt be- és kilépőállomás, amelyre Magyarország nyugat felé irányuló vízi forgalmában nagy szerep vár.