Páratlan tempóban állítja helyre a MÁV a felvidéki forgalmat

A magyar államvasutak által átvett, mintegy 1200 km. hosszúságú felvidéki vasúti vonal megvizsgálására és a felszerelés leltározására a MÁV közvetlenül megszálló csapataink után tisztviselők egész sorát rendelte ki. A kiküldöttek munkája olyan pontos és gyors, hogy a felszabadított területeken egy-két nap alatt a vasúti forgalmat helyre lehetett állítani. Egyik fontosabb vonalon: Érsekujvár felé már november 10. óta egyelőre hat vonatpár közlekedik a fővárosból.

A kiküldött tisztviselőkkel vasúti műszaki csapat is utazik.
Bámulatos gyorsasággal állítják helyre azokat a leggyakrabban erőszakos rongálásokat, amelyeket a visszavonult cseh katonaság a vasúti pályatesten és a telefon- és távirda hálózatán elkövetett.

A csehek a vasúti állomások csaknem minden elmozdítható
ingóságát, még a vasúti jegykészleteket is magukkal vitték. Elsősorban természetesen a vasúti kocsikat és a mozdonyokat. A MÁV dicséretes gondosságára, előrelátására és gyors elhatározására vall, hogy addig is, amíg a csehek átadják a nekünk járó kocsi- és mozdonyparkot, annyi mozdonyt és vasúti kocsit küldött a felszabadult vidékekre, hogy a forgalom helyreállítása a legkisebb zökkenő nélkül történik. A forgalom javítása céljából a MÁV Gépgyárnál és a Ganznál 20 lokomotívot, egyelőre 200 személy- és teherkocsit rendelt.

A vasúti személyzetet is újból kellett organizálni.
Egy részét a központból rendelték ki ideiglenes szolgálatra, más részét a csehek által elbocsájtott magyar, régi vasutas személyzet reaktiválásával egészítették ki. Ezek az ideiglenes intézkedések példátlan gyorsasággal történtek és a forgalom sima lebonyolítását minden tekintetben biztosítják.