Új „Főútvonalakat” neveznek ki a jövő héten Budapesten

Az autóvezetők jól ismerik a belügyminiszteri rendeletet, amelynek értelmében a budapesti „főútvonalakon”: az Andrássy-úton, Rákóczi-úton, Kossuth Lajos-utcán, Stefánia-úton és a Margit-rakparton tilos a dudálás. Most augusztus elsején életbelépett egy módosító rendelet, amely szerint a főútvonalakon közvetlen veszély esetén ismét szabad dudálni. Ezt a változást több más reform is követi.

A közlekedési rendőrség kérésére a belügyminiszter már megbízta
a Veres Pálné-utcai közlekedési osztályt, hogy a forgalom alapján állítsa össze, melyik utakat javasolja még főútvonali kinevezésre. A kérdésben valószínűleg a jövő héten döntenek. Igy valószínűleg a főútvonalak közé lép elő a Nagykörút, a Széchenyi-rakpart és a Horthy Miklós-út is.

Másik nagy problémája a pesti közlekedésnek az autóvárakozás kérdése.
„Parkolni” ugyanis csak meghatározott helyeken szabad. Nagy a hiány parkoló helyeken. Éppen nemrégen merült fel a terv, hogy a lebontott régi P. K. –épület helyén autótáborozó helyet létesítenek.

Érdeklődtünk ezzel kapcsolatban a Közmunkatanácsnál, ahol a következő felvilágosítást kaptuk:
– Lehet, hogy a lebontott épület tulajdonosai gondoltak ilyen megoldásra, a tanácshoz azonban ilyenirányu megkeresés nem érkezett. Egyébként nehéz volna dönteni, hogy a „szükség” vagy a városkép megmentése legyen-e a győztes? Az utóbbi – tekintetbevéve a hely idegenforgalmi fontosságát – nagyon súlyosan esik latba úgy, hogy kérdéses, hogy a tanács építész és esztétikus tagjai engednének-e a szükség sürgetésének és beleegyeznének-e a városkép időleges elrontásába is. Mert kétségtelen, hogy a telek eredeti rendeltetése a szabályozási terv szerint a beépítés.

A várakozó autók elhelyezésének nehézségein utcaszélesítésekkel is próbálnak mos segíteni.
Kiszélesítették a Kossuth Lajos-utcát, a Váci-utca egy részét a Piaristák előtti részt úgy, hogy a széles járdából vettek el az úttest részére. Ezzel kapcsolatban a fákat is több helyen kiirtották, mert illetékes vélemény szerint napos időben az árnyékuk, esős időben pedig a visszaverődő fény sok karambolnak volt az okozója.