USA – az autósok paradicsoma

Az amerikai autósok öröme a benzinállomás.
Ezek egészen eltérnek az európai benzinkutaktól. A nagy trösztvállalatok benzinállomása kis ház, éjjel kivilágítva, ahol az autós mindent megtalál, amire szüksége van. Sokféle benzinkút áll rendelkezésére. Egyes állomásokon hat, kilenc, sőt tizenkét kút van üzemben, amelyek háromféle benzint szolgáltatnak. Az ú. n. könnyű benzin 16 és fél centbe kerül gallononkint. (Egy gallon 4 és fél liter). A standard benzin 18, az ethyl-benzin 21 centbe kerül. Amíg az egyik alkalmazott a benzintartályt tölti meg, a másik a víz- és olaj pótlásával foglalkozik. Azután megtisztítják az összes ablakokat és üvegeket, ha az autós kívánja, megvizsgálják a villamos battériákat és friss desztillált vizzel látják el. Végül néhány métert előre és hátra hajt a kocsi, hogy megvizsgálják a kerekeket, s ha kell, levegőt fujtatnak beléjük.

A benzinállomásokon telefonálni és mosdani is lehet, italok kaphatók s a kocsi is dijtalanul vesztegelhet, amivel a parkirozás költségei megtakaríthatók. Mindez a szolgálat voltaképpen dijtalan, mert az autós csak a benzin és olaj vagy a fogyasztott ital árát fizeti meg. Az alkalmazottak kifogástalanul öltözött fiatalemberek, előzékenyek, barátságosak. A kaliforniai standard-állomásokon legújabban az előzékeny kiszolgálásra annyira súlyt vetnek, hogy csak „College Boy” kap alkalmazást, tehát olyan ifjak, akik egyetemi nevelésben részesültek.

Amerika egyes déli és nyugati államaiban, ahol kevés a jó autósiskola, az ifjak és leányok az autózást „ismerősök”-től sajátítják el.
Ez a szakszerűtlen kiképzés sok autóbalesetnek az okozója s ezért az autóvezetést, mint fontos tantárgyat, az iskolákban is bevezették. Az előadást a biztonsági és közlekedési szabályok tanításával kezdik. Akik e szabályokat jól megtanulták, az autóvezetés gyakorlati elsajátításához kezdhetnek. A tanárok speciális tanfolyamokat hallgatnak, amelyeket az autószervezetek közreműködésével az egyetemek vezetnek. Az első kísérletek kitűnő eredménnyel jártak. Illinois államban 32.000 gyermek – 16 és 18 éves korban – tanulta meg az autóvezetést.


Az autó-rendőrség

A kaliforniai közlekedési rendőrség éjjel és nappal állandóan kis fekete kocsikat járat, amelyek utasai autóbaleseteknél azonnal az autós segítségre sietnek. Számos utassal előfordult már, hogy a városon kívül a kocsi megállt és minden kísérlet hiábavalónak bizonyult, amely a mótor megjavítására irányult.

Európában ilyen esetben autót vagy más kocsit kell szerezni, hogy a balesetet szenvedett autót elvontassa. Ez hosszú ideig tart és eléggé költséges is. Amerikában ilyen esetben megjelenik a közlekedési rendőrség autója, a kocsi mögé áll és maga előtt a legközelebbi autójavító műhelybe vagy a benzinkúthoz tolja. Mire a kocsi tulajdonosa megfordulna, hogy megköszönje, a rendőrségi autó már el is tűnt...