Sztalin és Roosevelt Angliát azonnali offenzivára akarja birni

Róma, április 19.
(Magyar Távirati Iroda.) A római sajtó behatóan foglalkozik a londoni haditanács tárgyalásaival. A Piccolo megállapitása szerint a tanácskozásokon két felfogás állt egymással szemben. Sztalin felfogása szerint, amelyet Majszki nagykövete utján juttat kifejezésre, a szövetségesek offenzivájának minél előbb, de még 1942-ben meg kell indulnia és ebből a célból összpontositani kell minden erőt.

Churchill viszont azt az álláspontot foglalja el, hogy a szövetségesek maradjanak egyelőre a védekező stratégia mellett és legfeljebb 1943-ban inditsanak támadó hadjáratot.

Roosevelt Sztalin felfogásához csatlakozott, ugyhogy most az Egyesült Államok és a Szovjetunió közösen gyakorolnak nyomást Angliára, hogy a rendelkezésre álló négy-öt milliónyi haderőt még ebben az évben vessék támadó harcba.

A Lavoro Fascista szerint Marshall tábornok Amerika álláspontját képviseli és ez három pontban foglalható össze. 1. Az offenziva még 1942-ben inditandó. 2. Azonnal hajózzanak be amerikai csapatokat Európa felé. 3. Alakitsanak egyetlen főparancsnokságot, amely Washingtonban székelne. Marshall szerint  az offenzivát nemcsak Németország, hanem Olaszország területe ellen is meg kell inditani.

Az angolok ezzen szemben arra hivatkoznak, hogy ha már a libiai offenziva sem sikerült, mennyivel kevesebb kilátás lenne egy Olaszország hazai területe ellen inditandó offenzivára.

Angliába továbbra is küldenek amerikai csapatokat és légierőt
Stockholm, április 19.
(Német Távirati Iroda) Marshall, az északamerikai vezérkar főnöke, aki most Angliában tartózkodik, a brit hirszolgálat szerint közölte, hogy az Egyesült Királyságban mindenütt fognak államásozni északamerikai légi erők. Amerikai csapatok is fognak érkezni folytatólagosan angol földre.

Harry Hopkins, akit Roosevelt a bérleti és kölcsönzési terv végrehajtásával bízott meg, az Angliába irányuló északamerikai szállitmányok kérdésével kapcsolatban megengedte, hogy ez „kemény dió” lesz. A főprobléma változatlanul a hajótér.