Kétféle megoldást ajánlottak a kormánynak a generátorfa-ellátás biztosítására

A közüzemű gépkocsiknak motalkó meghajtásáról fagázgenerátoros rendszerre való átépítése érdekében messzemenő intézkedéseket tett a kereskedelem- és közlekedésügyi minisztérium. A generátorhajtású gépjárművek generátorfával való ellátását kedvező vasúti szállítási díjtétellel segíti elő a minisztérium.

Az árkormánybiztosság métermázsánként 13 pengőben állapította meg a generátorfa árát.

Generátorfa alatt 20, maximálisan 25 % nedvességtartalmú, kb. 2x3x5 cm. vagy cca. 5x5x5 cm. méretű, gyantamentes, szennyező anyagot nem tartalmazó aprított fa értendő, amelynek legalább 50%-a bükkfából, a többi 50%-a vegyesen más kemény vagy puha lombos fából termelendő, az összmennyiségnek azonban maximálisan 15%-a lehet tölgyfából.

Az Erdélyrészi Fakitermelők Szövetsége felhívta a hatóság figyelmét arra a körülményre, hogy a generátorfánál kb. 30%-os hulladékkal kell számolni és ezért 20 pengős ár engedélyezését kérte.
A Szövetség figyelmeztette a tagjait arra, hogy a generátorfa felajánlásával hazafias kötelességet teljesítenek, ha pedig így nem lenne biztosítható a generátorfa-ellátás, kényszerintézkedésre kerülne sor. A fogyasztás szempontjából kétféle megoldást ajánlott a Szövetség az illetékes tényezőknek. Az egyik a centralizáción alapulna: a nyersárut egy központi nagy fűrészmalom dolgozná fel generátorfává. A másik lehetőség az lenne, hogy vidékenként állítanak elő generátorfát, ú. n. kis körfűrészekkel (cirkulákkal). Ebben az esetben jelentős szállítási költséget lehetne megtakarítani.

Az illetékes minisztériumokban most tárgyalják a kérdést,
a Szövetség ígéretet kapott arra, hogy a kereskedelem- és közlekedésügyi minisztérium segíteni fog a fatermelőknek a megfelelő árnak az árhivatallal való elfogadtatásában.