A kormánybiztos közbejöttével megszervezett testületekre bízták Nagy-Budapest tüzelőszerellátását és szállítását

Katonás fegyelem köti egybe és viszi munkába a két új érdekképviseleti és munkaközösségi szervezetet

Nagy érdeklődést keltett a hivatalos lap legutóbbi két közlése,
amellyel felállították egyrészről a budapesti és környéki szén- és fakereskedők, másrészről pedig a szekérfuvarozók testületét.

Mint ismeretes, országszerte nagy gondot okoz a tüzelőanyagok beszerzése és szállítása,
ami hatványozott mértékben jelentkezik Nagy-Budapesten. Szakemberek szerint a mérsékelt igényeket kielégítő anyag rendelkezésre áll, ezért meg kellett valósítani annak az igazságos elosztásig való juttatását.

Ács Ernő fakormánybiztos elgondolásai alapján szervezték meg
ezért az új munkaközösséget, amelyek a sematikus jegyrendszernél – amely inkább csak a jogos igényeket rendszerezte volna – a várakozások szerint rugalmasabban valósíthatják meg a feladatokat.


Az ország leghosszabb nevű egyesülete


Mint beavatott helyről értesülünk,
a hivatalos rendelkezés Nagy-Budapest fa- és szénkereskedőit kötelező tagság alapján szervezte a testületbe, amely a legszigorúbb szabályokhoz igazodik, állandó ellenőrzést valósít meg s többek közt repülőrazziákon kívánja megakadályozni, nehogy tüzelőanyag illegális úton kerülhessen forgalomba.

A gondolat a röviden Faegyesületnek nevezett alakulás
nyomán merült fel, amelynek hivatalos címe a következő volt: „Magyar vállalkozói fatermelők és faiparosok és fakereskedők és tüzelőanyagkereskedők országos egyesülete.”

Az egyesület főtitkára, Pajzs Ödön,
az Est egykori fővárosi szerkesztője dolgozta ki a kormánybiztos megbízásából az új testület szervezetét és szabályait, amelyeknek betartásán drákói intézkedések, iparigazolvány-elvonás stb. őrködnek majd.

Párhuzamosan a kereskedőkkel alakult meg
a kormánybiztos kezdeményezésére a szállítók testülete is. Hivatalos neve: „Budapesti és környéki szekérfuvarozók testülete”, amely valamennyi környékbeli fuvarost egységesen szervez meg, korábbi három érdekképviseletük helyébe.


A Lovas-Mateosz


Röviden Lovas-Mateosznak nevezhetjük az alakulást,
amelynek ötletét voltaképpen a géperejű fuvarozók annakidején történt tömörülésének üdvös tanulságai és eredményei adták meg. A lófogatú fuvarozók testületének élére, mint értesülünk, egy volt MÁV-főtisztviselő kerül, kormánybiztosi hatáskörben. A két szervezet munkásságát a legszorosabban koordinálják.


Mint ugyancsak jólértesült helyről közlik, az a terv, hogy Budapesten a központi fűtéses házakban
a szokottnál körülbelül két héttel később, november elejével adnak módot a fűtés megkezdésére, miután a rendelkezésre álló készletekből bizonyos tartalékot kívánnak biztosítani nagyobb fagyok, tartósabb hideg időjárás esetére, amikor okvetlenül biztosítani kívánják a fűtés megfelelő mértékét.