Megindul a magyar légiforgalom

Gerő Ernő közlekedésügyi miniszter a legutóbbi sajtófogadáson beszámolt a minisztérium munkájának eredményeiről.
1945 november 1-én 6200 kilométer, 1946 április 1-én viszont 19.200 kilométer volt a személyvonatok napi teljesítménye. Amíg 1945 november 1-én átlag 1600 teherkocsit raktak meg áruval, ez a szám 1946 április 1-én 3000-re emelkedett. A 8701 kilométeres pályatestből eddig 7727 kilométert helyreállítottak.

Az országban jelenleg 2700 postahivatal látja el a szolgálatot.

Távbeszélőösszeköttetésünk van Béccsel, Prágával, Pozsonnyal, Szabadkával, Bukaresttel és most kapcsoljuk be Moszkvát. A távíróforgalom ma meghaladja a békebelit.

Ebben az évben hat nagy Duna- és Tisza-hidunk készül el.

A Ferenc József-híd, amelyet majd Szabadság-hídnak nevezünk, szeptember végén megnyílik. Ugyancsak elkészül még ebben az évben a déli összekötő vasúti híd is.

A gépkocsiforgalomban is javulás mutatkozik.

Hat-hétezer tehergépkocsink, ugyanennyi személykocsink és körülbelül 10.000 motorkerékpárunk van forgalomban.

A Szovjet-Magyar Hajózási Rt. létesítéséről szóló egyezmény aláírásával hajózásunk is rövidesen megindul.

A hajózást több mint 20.000 tonna hajótérrel indítjuk meg, elsősorban élelmet, szenet, tűzifát és építőanyagot szállítanak majd Budapestre.

Néhány héten belül megindul a légiközlekedés is.

Belső légiforgalom a következő vonalakon nyílik meg: Budapest-Miskolc, Budapest-Nyíregyháza, Budapest-Debrecen, Budapest-Győr, Budapest-Kaposvár. Ezenkívül egy körjárat is lesz, amely Budapesttől kiindulva Győrbe megy, onnan pedig érinti valamennyi fentemlített vidéki gócpontot és így tér vissza Budapestre. Bekapcsolódunk a nemzetközi légiforgalomba is.