A kassai közuti vasut épitése

A kassai közuti vasut épitésével a város a berlini Henning, Hartwich & Co. céget bizta meg.
A céggel kötött szerződés értelmében a város kötelezi magát arra, hogy a vállalkozónak 25 egymásután következő éven át évi 27,600 K segélyt fizet. A vasuton érkező és a közuti vasuton utazó felek részére a városba beszállitott áruk és anyagok azonban városi vámmentességben nem részesülnek. 

Végül ellenszolgáltatás nélkül átengedi a város a csődbe jutott kassai közuti vasut rt. vágányait, viszont a 13. üzleti év első napjától kezdve a város felében részesedik a vállalat által elért azon tiszta haszonban, mely a befektetett tőke 6 százalékos kamatának leszámításával a mérleg kimutatása szerint még megmarad; a haszon kimutatásában a városi segély természetesen vállalati jövedelemként feltüntetendő.

Ennek fejében köteles a vállalkozó berlini cég körvasutat létesiteni, vagyis a közlekedési irány a következő: 1. a vaspályaudvartól a Vám-utcán, az Erzsébet-téren (a belvárosi házsor mentében), a Fő-utcán, a Ferenc József-téren, a Bubics Zsigmond-utcán, a kassabélai törvényhatósági uton a csermelyvölgyi kioszkig. 2. az Erzsébet-térről a Bethlen-köruton át a Ferenc József-téri vonalig. 3. az Erzsébet-tértől a fő-utcai vonal folytatásaként a Pesti-uton és a régi bárcai-uton a köztemető főbejáratáig.