A Sajó hajózhatóvá tétele

A Sajó hajózhatóvá tételének munkálatai megkezdődnek, az ezt irányitó és végrehajtó müszaki kirendeltség már Miskolcon van. A korszakos terv, mely a Sajót a Tiszába való torkolatától Bánrévéig 115 kilométer hosszuságban, kerekszámban 10 millió korona költséggel teszi hajózhatóvá. A részletes felmérés után a tél folyamán az épitési tervek kidolgoztatnak, magát a munkálatot pedig a jövő évben megkezdhetik hat kamarazsilip épitésével s lehetőleg hat év alatt a művelet befejezést is fog nyerni.

A jövő évi államköltségvetésbe e cimen 500.000 korona van felvéve.
A földmivelésügyi miniszter kirendeltséget szervez Miskolc székhelylyel, melynek hat mérnök tagja lesz s ez teljes apparátussal már a jövő hóban megkezdi működését. A szabályozási munkálatok nagyobb és fontosabb része 1912. év folyamán kerül kivitel alá s az állam évenként előreláthatólag két millió koronát fog e célra forditani. A jövő év folyamán csak Miskolcig tervezik a szabályozás munkálatait.

Miskolc város fejlődése e terv megvalósitásával uj korszak küszöbére lép.
A nagy mű létesülésével az egész magyar alföld olcsó vizi uton (tonnakilométerenként 6 fillér szállitási dij mellett) lenne kőszénnel, terméskővel, tüzelő- és épületfával stb. ellátható, a Duna—Tisza-csatornával nyert összeköttetés révén pedig meg lenne nyitva a nemzetközi vizi forgalom Bánrévétől Regensburgig s lefelé a Fekete-tengerig.