Az uj Newyork – brooklyni összekötőhid

Hosszabb ideig valóságos világcsodaként emlegették a Newyork – Brooklyn között épitett hirneves összekötőhidat, a mely az ugynevezett függőrendszer alapján épült. Ez a híd azonban a rengeteg forgalom lebonyolitására nem volt elegendő és alig néhány év mulva fölmerült a szüksége annak, hogy egy második, méretekben jóval hatalmasabb és modernebb hidat épitsenek.

A hidat éveken át épitették és elképzelhetjük, hogy mekkora apparátussal kellett dolgozni, ha utalni fogunk a rendelkezésre álló adatokra. A híd ugyanis 488 méter középfeszültségü, a két oldalnyilása egynekint 182 méter. A régi híd 22 méter széles volt, az uj pedig 35 méter.

A híd két oldalán külön vágányokat fektettek le a villamos, a középen pedig a gőzvasut számára. A vonatok, amint látjuk, teljesen akadálytalanul, igy tehát gyorsan közlekedhetnek. A gyalogjárók és a kocsik, szekerek részére külön, emeleti közlekedési vonal áll rendelkezésre.

Természetes, hogy ugyancsak hatalmas drótkötelek kellettek ekkora teher viselésére. A négy drótkábel mindegyike 483 mm. Átmérőjű, oly vastag tehát, mint egy hetven – nyolczvan éves fenyőfa és 7800 sodronyból áll. A kábel hordereje 84 ezer tonnára van kiszámitva.