Védőszerkezet a gépkocsin

A gépkocsik száma az utóbbi három év alatt tudvalevőleg óriási mértékben megszaporodott. Egy két év előtti statisztikai kimutatás pl. azt mondja, hogy csak magában London városában huszonegyezer magánczélra szolgáló gépkocsi van, nem emlitve az egyéb közhasználati, vagy állami gépkocsikat. A gépkocsik elterjedésével azonban megszaporodtak a balesetek, elgázolások is, ugy hogy teljesen indokolt az a törekvés, hogy a gépkocsikat valamilyen védőszerkezettel lássák el, a melyek egyrészt csökkentsék a balesetek számát, másrészt azonban a balesetek sulyosságán is enyhitsenek.

Londonban most próbálkoznak a képünkön látható védőszerkezettel, a mely kétségtelenül igen üdvös berendezkedés a balesetek elháritásása, vagy csökkentése szempontjából, mert legfeljebb elüti és eltolja azt az egyént, a ki véletlenül a gépkocsi utjába vetődik. Persze, még így is, védőszerkezettel is történhetnek és történnek is balesetek, de legalább a balesetek sulyos volta csökken, nem szaporodna azok a borzalmas elgázolások, a melyek a szemlélőben gyakran megfagyasztják a vért.

Mindenesetre legmegbizhatóbb óvórendszabály a balesetek elháritására az, ha városokban a gépkocsik oly mérsékelt sebességgel járnak, a melyek a városi belterületi forgalomnak megfelelenk, másrészt pedig a vizsgázott gépészek nagyobb elővigyázattal kezelik a gépjüket és nem kelnek az utczákon, utakon emberrel, kocsival, más gépkocsival, vagy a szélviharral versenyre, hanem megelégednek azzal a dicsőséggel, hogy gépeiket ügyesen, óvatosan és baj nélkül vezetik keresztül a város területein.