Aviatikusok fekete hete

Mig egyrészt Farman Maurice az étempesi gyakorlóréten bámulatos rekordot ért el, a mennyiben nyolcz órát meghaladó ideig volt a levegőben, a hol keringéseinek kilométerhossza 463 ½ kilométert tett ki, addig egyszerre két aviatikusnak érkezik halálhire.

A két aviatikus: Laffan, az Antioinette repülőgépgyártó-czég első pilotája, a ki Paulat fiatal spanyol aviatikust vitte magával Issy les Moulineauxben légi utra. A repülőgép, a mely eleinte elég jól működött, mintegy száz méternyi magasságban hirtelen felmondta a szolgálatot. Igen valószinűnek látszik, hogy valamelyik feszitő vasdrót megpattant, mire a repülőgép egyik szárnya lehajlott, a repülőgép pedig előre billent.

Laffan az ülőhelyről kibukott és villámgyorsan lezuhant a földre, a hol agyonzuzta magát. A repülőgép néhány másodperczczel később esett le és esés közben a motor, valamint a repülőgép mindenestől ráesett Paulatra, a ki a gépből ki akart ugrani. Paulat nyomban meghalt. Ott volt Latham is, a ki ép egyik fordulónál (mert ő is felszállott) vette észre a Laffan gépének megbillenését. Sietve leszállott Latham, de akkor már társait csak holtra zuzva láthatta viszont.

Laffan és Paulat holttestei alaktalan tömegekké zuzódtak össze, a repülőgép elülső része pedig majdnem félméterig furódott be a földbe, oly gyors és energikus volt a száz méteres esés a levegőből. A katasztrófa két áldozatát itt közöljük.