Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Új időszámítás kezdődik a portál életében. Olvasói visszajelzések és az elmúlt egy év tapasztalatai alapján módosítottuk a frissítés periodikáját. Egy virtuális év, azaz két hét napi frissülés után egy hét tallózó következik, amely a 12 hónap 12 legérdekesebbnek ítélt cikkét tartalmazza...
...
ROVATOK
Az összeomlás és a bolsevizmus letörése után minden magyar kormánynak három szempontra kellett elsősorban figyelmét irányítania. Az egyik, hogy az országban helyreállítsuk a rendet, az államhatalmat megszervezzük...
Bethlen István gróf a miniszterelnöki székből, Kállay Tibor pedig ezuttal csupán az előadói emelvényről mondották el védőbeszédüket a szanálási programm, illetve a kölcsönjavaslat-komplexum mellett. Lázas kiváncsisággal...
Nehéz a szeretetnek elfogulatlanul ítélni s nehéz a kritika szemüvegén át vizsgálni olyan valakinek a működését, aki a szívünkhöz közel áll. Én a magam részéről Babitssal kapcsolatban kísérletet sem teszek erre,...
Bolygók: A Merkur március 22.-éig, a Nappal való együttállásáig még hajnal-, ezután alkonycsillag. A hónap tartama alatt a δ Capricorni és a ζ Piscium közötti hosszú utat futja be. — A Vénus alkonycsillag,...
Vasárnap olyan szenzációs győzelmet aratott a magyar válogatott; csapat az utóbbi esztendőkben nagyszerűen föltört olaszok fölött, hogy ennek alapján nemcsak nálunk, de külföldön is mindenütt a párisi olympiász...
Kultúra
Ibsen a nemzeti szinházban „ A társadalom támaszai.”
A „ Nemzeti Szinház” új igazgatósága az előre bejelentett...
Gazdaság
Hogyan lenne vége ruhainségünknek?
A szükség a falu népével elővétette a régi porlepte rokkákat. A...
Gazdaság
Popovics Sándor nyilatkozik az aktuális gazdasági kérdésekről
A Hétfői Hírlap munkatársa felkereste gazdasági ügyeink egyik...
Tudomány-technika
Egyszerű kísérlet az izzószálak elektron-kibocsátásának kimutatására ...
A fémeknek s egyéb fémesen vezető testeknek (szén, fémoxidok) az a...
Tudomány-technika
Mikkelsen sarkutazó visszaérkezett
Már évek óta elveszettnek hitték Ejnár Mikkelsen dán sarkutazót, a ki...
Tudomány-technika
Automobilszánon az északi sark felé
A tudományt semmiféle veszedelem és balsiker sem riasztja vissza a...
Bulvár
Bulvár
Tudomány-technika
Az öregkori messzelátás oka
Ha ibolyántúli sugarak fehérjék oldatára esnek, akkor a könnyen...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.