A Kincskereső rovat célja, hogy a múlt század legjelentősebb és így legpatinásabb cégeit, márkáit, intézményeit összegyűjtse és a lehetőségeinkhez képest a történetüket informatív és szórakoztató formában bemutassa. Weboldalunkon a Kincskereső szereplői számára kialakított felület szinte weboldal a weboldalon belül, hiszen minden szereplő számára egy külön kis világot igyekszünk teremteni, ahol nyomonkövethető a szereplő szervezet vagy intézmény teljes huszadik századi történelme és minden érdekesség, amit csak a mindennapi munkánk során fellelünk a huszadik századi sajtóban.
A tipikus orosz vasutak nyomtávolsága eltér ugy a németországi, mint a monarchiabeli vasutak nyomtávolságától. Ugyanis az összes középeurópai vasutak nyomtávolsága 1.435 méter, az orosz vasutaké azonban több még pedig 1.524 méter...
Nemrégiben irtunk az egysinü vasutról, amely az archimedesi pörgettyü rendszeren alapszik, s amellyel a kettős sinü pályákon járó közlekedési eszközöknél sokkal nagyobb sebesség érhető el...
A belga vasutaknak német üzembe való átvételére a szász államvasutak igazgatósága 400 tisztviselőt, a porosz államvasutak frankfurti (M/m.) igazgatósága 300 tisztviselőt és vasuti munkást, a magdeburgi igazgatóság 420 tisztviselőt és munkást küldött ki...
A Florida és Key West között épülő szigetvasut tervei szerint Svédország és Dánia között a Sund-szoroson át hasonló betonhidat épitenének, mint az emlitett amerikai szigetek között...
A Penssylvania vasut javitott westinghouse-fékkel végzett legutóbb kisérleteket, melyeknél 12 kocsiból álló 1000 t sulyu vonattal 100 kilométer sebességgel haladva, a fékut 300 méterre rövidült meg...
A sineken járó, nehéz gőzmozdonyokkal vontatott vasuti járóműveknél még el sem érkeztek a tökéletesség előszobájáig sem...
Franczia ujság irja a németekről az alábbi esetet, a valódiságot tehát a legnagyobb kételkedéssel kell fogadni, de jellemző, hogy ilyen hírt még csak a szélnek is lehet ereszteni...
Ha ma azt halljuk, hogy itt, vagy ott átfurtak egy hegyet s most több ezer méteres alagut vezet át rajta, még el se csodálkozunk. Nem is gondolunk arra, hogy micsoda nagyszerü vivmánya az emberi tudásnak az, hogy ilyen óriási akadályokat, mint a hegyóriások, el tudnak háritani...