Dtum
Login with Facebookk
Kincskeres?
Súgó
A Kincskereső rovat célja, hogy a múlt század legjelentősebb és így legpatinásabb cégeit, márkáit, intézményeit összegyűjtse és a lehetőségeinkhez képest a történetüket informatív és szórakoztató formában bemutassa. Weboldalunkon a Kincskereső szereplői számára kialakított felület szinte weboldal a weboldalon belül, hiszen minden szereplő számára egy külön kis világot igyekszünk teremteni, ahol nyomonkövethető a szereplő szervezet vagy intézmény teljes huszadik századi történelme és minden érdekesség, amit csak a mindennapi munkánk során fellelünk a huszadik századi sajtóban.
Lezajlottak a karácsonyi ünnepek s átléptük az ujév küszöbét. Mi, vasutasok reményt és bizalmat viszünk az ujévbe s talán ennek soha nem volt nagyobb jogosultsága, mint most, mikor a legfelső hatóságaink tündöklő jóakarattal, a jog, törvény és igazság jelszavával intézik sorsunkat...
A magyar vasutas sajtó címlapjai 1875-1999 - az oldal folyamatos bővítés alatt áll
Míg mi és velünk együtt a világlapok a m.á.v.-ról azt hirdetik, hogy rohamos fejlődésében maga után hagyja a legtöbb kulturállam vasutügyét, addig egy ujszülött magyar lap „lejtőre viszi” intézetünket. Szerencse, hogy ez a „M.Szó” nem hallik messzire...
Király Ő felségének egy osztrák császári és magyar király udvari külön vonata van. A két vonat szerkezete egészen egyforma, valamint a berendezése is; csak a czimerek különbözők. A magyar vonaton magyar czimer, korona és paizs, az osztrák vonaton a Habsburgok czimere látható...
A debreczen-nyíregyházai vasutí vonalon ritka bátorsággal mentett meg egy embert a szőrnyű haláltól egy Pető Károly nevű vasúti kalauz...
Manapság, midőn mindenki utazni és gyorsan utazni vágyik, nagyon népszerű a lokomitiv, különösen ha arról van szó, hogy ismét 10-20 kilométerrel többet fut meg egy óra alatt...
A hazai elektrotechnikai ipar legujabban megint magára vonja a külföldi szakértők figyelmét. A Ganz és Társa czég ugyanis egyik olasz vasútnak 106 km hosszu pályáját 3000 volt feszültségü forgató árammal való üzemre rendezi be...
A főváros két legnagyobb gyára az államvasuti gépgyár és a Ganz-féle gépgyár, mindenikben több ezer munkás dolgozik. Mindkettőben már régebben sztrájk-mozgalmak kezdődtek a munkaidő beosztása, a teljesített munka dijazása javítására...
Közöltük a kereskedelmi miniszternek azt a nagyjelentőségü elhatározását, hogy a vaggonkartel árdrágitó mesterkedéseivel szemben az istvántelki főmühelyben rendelt meg kilenc uj tipusu vaggont...
A külföldi vasutak mintájára a Máv. is elhatározta, hogy kisérletképpen a villamos vontatást fogja bevezetni egyes vonalain. Az első kisérlet a piski-petrozsényi vonalon történik...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98