Dtum
Login with Facebookk
Kincskeres?
Súgó
A Kincskereső rovat célja, hogy a múlt század legjelentősebb és így legpatinásabb cégeit, márkáit, intézményeit összegyűjtse és a lehetőségeinkhez képest a történetüket informatív és szórakoztató formában bemutassa. Weboldalunkon a Kincskereső szereplői számára kialakított felület szinte weboldal a weboldalon belül, hiszen minden szereplő számára egy külön kis világot igyekszünk teremteni, ahol nyomonkövethető a szereplő szervezet vagy intézmény teljes huszadik századi történelme és minden érdekesség, amit csak a mindennapi munkánk során fellelünk a huszadik századi sajtóban.
A Fővárost Fiumével a Balaton déli partja mentén összekötő vasút megépítésének terve már a szabadságharc előtti hazai vasútépítési koncepcióban szerepelt...
A vasút őse a 16. századi bányákba telepített fa nyompálya volt. A nyompályákon gördülő csilléket emberi erővel mozgatták. Az 1760-as évek angliai újítása volt a vasból készült pálya...
Ha már megcsapott a mozdony füstje, már elcsábított a modell, a szimuláció, akkor meg kell ismerned a vasút múltját, hogy tudd: mit akarsz másolni, miről álmodjál...
A készülőfélben levő alagút akkoriban valóban a világ leghosszabb föld alatti átvezetése volt. Az az útvonal, melyen átvezetett, már a korai időktől kezdve nagy szerepet játszott a közlekedésben és az áruszállításban...
Az első hazai vasútvonal építését hét esztendős huzavona előzte meg. Reformkori politikusaink máig élő rossz magyar szokás szerint - képtelenek voltak megegyezni, merre fektessék le az első talpfákat...
Miután Pest és Vác közötti megindult a forgalom, az Ullmann helyére lépett gróf Zichy Ferenc vezette társaság nyolcszázezer forint ráfordításával hozzálátott a szolnoki szakasz megvalósításához...
A korai magyar vasút történetének egyik legsötétebb figurája kétségtelenül Charles Waring angol vállalkozó volt. A Magyar Királyságot kevés híján államcsődbe döntő férfit egy belga bankház küldte hozzánk...
A vaspályák új irányait a már meglévőkhöz kellett igazítani, ugyanakkor a hajdani szakemberek figyelembe vették azt is, hogy ne térjenek el az európai szabványoktól...
Az alacsonyan megszabott tarifák olyan mértékben felfuttatták a forgalmat, hogy az minden elképzelést felülmúlt. Az államkasszába a MÁV 1890-ben mintegy húszmillió forintot fizetett be, melyet 1891-re ötmillióval fejelt meg...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98