A Kincskereső rovat célja, hogy a múlt század legjelentősebb és így legpatinásabb cégeit, márkáit, intézményeit összegyűjtse és a lehetőségeinkhez képest a történetüket informatív és szórakoztató formában bemutassa. Weboldalunkon a Kincskereső szereplői számára kialakított felület szinte weboldal a weboldalon belül, hiszen minden szereplő számára egy külön kis világot igyekszünk teremteni, ahol nyomonkövethető a szereplő szervezet vagy intézmény teljes huszadik századi történelme és minden érdekesség, amit csak a mindennapi munkánk során fellelünk a huszadik századi sajtóban.
Harminc év nem sok a mindenség életében. Egy röpke pillanat csupán, amely sokszor észrevétlenül siklik el az évezredek történetében. De egy ember vagy egy intézmény életében már jelentős korszak ez, amely sok történést, számos cselekedetet és sok gondolat megszületését, megvalósitását vagy elmulását jelentheti...
A "Vasuti és közlekedési közlöny" f. évi szeptember hó 22-ről kelt 76. számában fenti cím alatt megjelent közlemény röviden beszámol azokról a kisérletekről, amelyeket a francia Compagnie d'Orleans vasut végzett a mozdony kéményéből kikerülő égéstermékeknek...
A gőzüzemű vontatásnak egyik kellemetlen kisérő jelensége a füst. Az utasnak kellemetlen, azonban a mozdonyvezetőt azonfelül a sátor mellett lecsapódó füstgomolyag a szabad kilátásban is akadályozza...
Budapesten a történelmi fejlődés során három nagyobb pályaudvar létesült. A rendkivüli járatokon kívül a keleti 157, a nyugati 128 és a déli pályaudvar 32 vonatot indított, illetve fogadott...
A Duna-Száva-Adria vasut vonalán közlekedő és közkedveltségnek örvendő sinautobuszok megteremtői megérdemelt elismerésben részesültek a Német Vasutegylet részéről, amely hatévenként jutalmazásban részesíti a vasutakra nevezetes haszonnal járó találmányokat...