Dtum
Login with Facebookk
1916 | Június

A siker legendája

Amint megnézi az olvasó a képen látható óriási gépet, azonnal látja, hogy ilyen hydraulikus sajtó acélpáncéllemezek készitésére a világon minden acélgyárban van. Acélgyára minden országnak van, tehát olyan csudát, hogy azt mondhassuk, hogy a képen látható gép egyedül álló a világon, a legnagyobb, a legerősebb, a legrégibb vagy valami hasonló jellegü, nem tudunk róla, ellenben azt mondjuk egyszerüen, hogy a gép a német acélpáncél gyártó gyárak egyikében van.

 

Ezzel sok olyat mondottunk, amiről a világháboru előtt nem volt biztos képzetünk. Ezzel azt állitottuk, hogy ebben a rovatban szereplő technikai csudák közé beleillik a hydraulikus sajtó tipikus képe egyszerüen abból az okból, mert az német. Nézzük végig az acéllemez gyártását egészen addig, amig a sajtóba jut, s ezután következtessünk.

 

A vas, az acél alapanyaga a nagy olvasztóból folyékony állapotban nem a tégelyekbe fut, ahol mint nyers vas várja további eljárását, hanem az acélolvasztó körtékbe ömlik, ahol a szénmenynyiség szabályozásával, a ritka és csak kismennyiségü, de hatalmas erejü fémek hozzáadásával Wolfram, Titán, Nickel, Króm vagy más nevü acélformában éri el tökéletes összetételü anyagát.

 

A Mannesmann, Bessemer, Bläckman, Krupp nevei elég bizonyitékok arra, hogy Németországban tudnak acélt gyártani. Az acélolvasztó körtéből az acéltömeg folyékony állapotban tégelyformába kerül, ott azonban rudformát nyer, s mihelyt halmazformát nyer, s mihelyt halmazállapota annyira szilárd lesz, hogy tömegében összetartó, felragadják, s a sajtókba szoritják. A legelső sajtó adja meg a legelső nyomásokozta egyenletes felületet, azután erősebb és erősebb nyomás adja a sajtónak azt a tehetségét, hogy a nagytömegü, nagyátmérőjü acéltömegből a kívánt vastagságu acélpáncéllap legyen. A sajtó alól szinte hideg állapotban kikerülő acéllapok, mint azt a háboruból tudjuk, a legfontosabb hadifeladatok megoldására vannak rendelve.

 

Acélpáncéllal van burkolva az ágyu hátsó felülete, hogy a kiszolgáló legénység a gyalogsági fegyver ellen legyen megvédve, acélpáncélzata van a lövészárok kilövési réseinek, a gépfegyver szerkezetének, a repülőgépek vázának, a hajók oldalfalainak, az automobiloknak, a vasúti mozdonyoknak és kocsiknak, az erődök belső páncéltornyainak s acélpáncélból van a tengeralattjáró hajók teste.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98