Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Tábor ucca 12 szám alatt, Buda egyik csöndes sarkában lakik Kosztolányi Dezső, a kiváló magyar költő, író és műfordító. A közeli Vérmezőről mély, sűrű köd hömpölyög a csinos Kosztolányi-villa felé, amelynek kapuját egy hatalmas komondor: a Hattyú őrzi.A Hattyú külön nevezetessége...
ROVATOK
A Le Temps vasárnap esti száma Magyarország és a trianoni szerződés cimen figyelemreméltó vezércikkel közöl, amelyben többek közt a következőket irja: - A magyar sajtó kommentárjaiból az tünik ki, mintha Franciaország...
A szép budavári palota első hivatalnoka, Bud János magyar pénzügyminiszter úr egészen biztosan hazafias megnyugvással tér vissza londoni utjáról. Kevés kis állam fináncminiszterének volt olyan udvarias fogadtatásban...
Iván Mozsukin utolsó európai filmjét Alexander Volkov rendezte, aki a régebbi Mozsukin-filmek rendezésében is erős részt vállalt és megalkotója volt a Finita la comedia c. filmtragédiának, amely nemcsak Mozsukin...
A lassan fellendülő magyar gépipar fokozatosan rátér olyan cikkek gyártására, amelyet eddig kizárólag külföldről kaptunk meg drága pénzen. Ezideig például kizárólag külföldi gyártmányú motoros triciklik voltak használatban,...
Izgalmas előkészületek után a legnagyobb érdeklődés kísérte a Király Magyar Automobil Club vasárnapi svábhegyi versenyét, amely nemcsak mint sportszenzáció, hanem mint társasági esemény is rendkívül nagy közönséget...
Sport
A Hakoah kétnapos nemzetközi atlétikaversenye
A Hakoah kétnapos nemzetközi versenyére Bécsbe utazott magyar atléták...
Kultúra
Bulvár
Bulvár
Tudomány-technika
Bulvár
Tudomány-technika
Különféle húsok - marhahús - emészthetősége
Az amerikai kutatók egész sora foglalkozott ujabban nevezetesebb...
Tudomány-technika
A téli hernyófészkek
Mindezt tudnunk azonban nemcsak érdekes, de a védekezés nézőpontjából...
Sport
Halasy dr. holtverseny után vívta ki első helyét
Késő éjjel kaptuk meg utolsó táviratainkat Párisból, amelyek...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.