Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
1923-ban túlszárnyalták a repülőgép összes eddigi rekordjait. Franciaországban elérték repülőgéppel a 11.145 m. magasságot, az Egyesült-Államokban elérték a 429.025 km óránkinti sebességet, a 37 óra 51 perc 13 mperc repüléstartamot és az 5300 km-nyi repüléstávolságot 1914-ben a magassági...
ROVATOK
Az egységes párt szabadelvü szárnyának képviselői alig győzték megvárni a válság elsimulását és máris érintkezésbe léptek a miniszterelnökkel. hogy fölhívják figyelmét a fajvédők és ébredők lázas szervezkedésére....
Az ország gazdasági életének egyik legsulyosabb problémája ma kétségtelenül az, hogy a termelő erők, valamint a termékeket értékesitő kereskedelmi szervek miként jussanak megfelelő hitelekhez. A gazdasági élet konszolidációjáról...
Régi szokás, hogy a halotti beszéd elmondója az elköltözöttnek utolsó szavait idézi bevezetésképpen. "Maman, maman" - ezt a szót ismételték halkan a nyolcvan és fél esztendős France összelappanó ajkai. Félt a haláltól,...
A berlini állatorvosi főiskola közegészségtani intézetének laboratóriumában dr. DAHMEN és dr. FROSCH tanároknak sikerült a mérhetetlen nagy károkat okozó száj- és körömfájás kórokozóját felfedezni. Fontos vizsgálataikról...
Amikor a magyar teniszgárda a párisi olimpiász alkalmával már az első fordulókban a további küzdelmekből kiválni kényszerült, a Sporthirlap más lapokkal ellentétben nem kommentálta savanyúan a legjobb magyar versenyzők...
Kultúra
A fügefalevél - Mily test- és földrészen viselték az első ruhát?
Sterne, a Tristram Shandy szerzője mondja valahol, hogy másképp ír...
Gazdaság
Nehézségek a textilközszállítások munkabérmegállapításainál
Okulva a mult esztendő utolsó hónapjaiban nyert tapasztalatokon, hogy...
Kultúra
Tudomány-technika
Kultúra
Altató és ébresztő tudomány (Levél Karinthy Frigyeshez)
Kedves Karinthy, ne csodálkozzék, hogy visszavonultságomból így...
Sport
Somfay Elemér (MAC) volt az atlétikai bajnokság hőse
A vasárnap délutáni vihar majdnem elmosta az Üllői-úti pályán...
Kultúra
Karinthy Frigyes - Altató és ébresztő tudomány - válasz Ferenczi...
Kedves és tisztelt tanár úr, az igaz, hogy nagyon sok gondom és...
Politika
Sport
Halasy dr. holtverseny után vívta ki első helyét
Késő éjjel kaptuk meg utolsó táviratainkat Párisból, amelyek...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.