Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A legnagyobb magyar hatalmas alkotása, a Pestet Budával összekötő legelső vashíd már öreg. Két emberöltő telt el majdnem azóta, hogy a híd elkészült, az erős lánczszemeket, a melyeket hiába igyekeztek megsemmisíteni erőszakos úton, megviselte az idők járása, szakértők megállapították......
ROVATOK
A cseh-német kiegyezés meghiusulása sulyos válságba sodorta az osztrák kormányt. A cseheket nem sikerült kibékíteni és ezért mindkét cseh párt, a radikális és az agráriustok, ismét megkezdik a harcot a kormány ellen...
A londoni Vickers Limited cég szentpétervári vezető pénzintézettel együtt koncessziót kapott az orosz kormánytól egy nagy ágyugyár létesítésére a Volga melletti Zaricyn helységben. Erre a célra másfélmillió font...
Száz éve lesz ma-holnap annak, hogy Széchenyi István fejében megszületett a Lánczhid eszméje. A legnagyobb magyar esztendőkön keresztül dolgozott azon, hogy komolyan vegyék a tervét. Már 1828-ban leveleket irt Londonba...
Mióta a repülőgépekkel és kormányozható léghajókkal olyan bámulatos rekordot értek el az aviatikusok, van valami alapja annak a reménységnek, hogy idővel talán lehetséges lesz majd a rendes légi utazás is. Mint...
Gyertyaszentelő boldogasszony napján rendezte a BKE nemzetközi versenyeit, melynek internacionális jellegét Frang, a neves norvég sprinter, Danska, a finn származásu kiváló berlini junior, tovább a nagyszámban képviselt...
Gazdaság
A bosnyák vasutak kihasználása
A bosnyák vasútak ügyében a magyar és osztrák kormány közt még most...
Gazdaság
Tudomány-technika
Politika
Kultúra
A Kékszakállú herczeg - Irta Pekár Gyula
Az antik mithologiák rég eltüntek az istenek alkonyában, elhagyatvák...
Sport
Robbes Robinson az amerikai csodafutó
Amerika mindig szolgál valami világraszóló meglepetéssel. Az ujvilág...
Gazdaság
Az iparosok nyugdija és a közszállitás
A ferencvárosi iparosok és kereskedők kaszinójának kezdésére a...
Politika
Bulvár
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.