Dtum
Login with Facebookk
1908 | Március

A berlini körvasut

A német főváros nagyobb utvonalain olyan nagy a forgalom, hogy a közuti villamosvasuti kocsik csak nagyon lassan haladhatnak, mert máskülönben igen veszedelmes lenne az utczai közlekedés.

Ezért az a terv merült fel, hogy a villamos vasutakat át kell alakítani, különösen a forgalmasabb utak mentén, földalatti vagy földfölötti vasuttá. Miután a földalatti vasut épitése rendkívül költséges és azonkívül az épitkezés tartamára megakasztaná a forgalmat is, a tervező mérnökök a földfölötti vasutban állapodtak meg.

Hogy kipróbálják, vajjon ez a vasut nem fogja-e elékteleníteni az utakat – mert egy nagy városban a szépészeti szempontokat is figyelembe kell venni – felépitették az utvonal egy darabját, a mint azt mai számunkban közölt képünkön láthatjuk. Mind a két vágány egy, az ut közepén elhelyezett hatalmas pillérsorozaton nyugszik, a mely kovácsolt vasból készül.

A vágányok a 3-ik emelet magasságában huzódnak végig a pillérek két oldalán; minden állomáson lépcsők vezetnek a kocsikhoz. Ez a körülmény mindenestre kényelmetlenné fogja tenni a közlekedést, mert a közönség nem szeret háromemeletnyi lépcsőt járni, hogy villamos vasutra üljön.

A rendszer előnye ezzel szemben az, hogy a magas pályán a kocsik teljes gyorsasággal haladhatnak, a nélkül, hogy szerencsétlenséget okoznának.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98