Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A Kisgazda Párt vasárnap Mendén nagyszabású aratóünnepet rendezett, amelyre leutazott Gyöngyösi János külügyminiszter, Gáspár Ervin, Parragi György, Vozáry Lajos és Lemhényi Dezső nemzetgyűlési képviselők kíséretében. A díszfelvonulás után a sportpályán nagygyűlés tartottak. Gyöngyösi...
ROVATOK
Nagy Ferenc miniszterelnök szombaton este beszélgetést folytatott Vajna Jánossal, a magyar rádió munkatársával nyugati útjáról. A miniszterelnök a feltett kérdésekre ismertette az Egyesült Államok és Anglia belső...
A Gazdasági Főtanács vasárnapi rendkívüli ülésén Nagy Ferenc miniszterelnök bejelentette, hogy a Szovjetúnió kormánya arról értesítette a magyar kormányt, hogy a stabilizáció sikere érdekében elfogadja a magyar...
Ezt az epekeserű szatírát és idegrázó vádbeszédet, mely a homéroszi legenda álruhájában vádolja és kesergi a jelent, jóegynéhány évvel ezelőtt írta Giraudoux: „Trójában nem lesz háború…” – mondja kétségbesetten...
Amikor az ostrom elviharzott, az Állatkertnek csak tizennégy lakója élte át az ostrom napjait. A többi elpusztult vagy megették az éhező pestiek. Megették a szarvasokat, a kecskeféléket, a dámvadakat, hátizsákszámra...
A 400-as hölgy Budapest bajnokság két új magyar csúcseredményt hozott. A nagyszerű formában levő Vámos Adél nemcsak a 400-as csúcseredményt adta át a múltnak, hanem közben a 300-on is új magyar csúcseredményt állított...
Gazdaság
35 milliárd aranypengő Magyarország háborús vesztesége
A Magyar Kommunista Párt politikai akadémia előadássorozatában...
Sport
A BTK-Előre csapatbajnoki döntőmérkőzés
Az ökölvívó CsB döntőjének utolsó mérkőzését vasárnap este a BTK és...
Sport
Két bajnokság cserélt gazdát a vasárnapi teremkézilabda bajnoki...
A szabadban maró hideg, a teremben talán még alacsonyabb a...
Sport
Tátos jó idővel győzte le Szatmáryt a Csepeli MTK versenyén
A Csepeli MTK szombati úszóversenyén a 400 méteres gyorsúszás volt a...
Sport
Németország győzött a pentatlon egyéni és csapatversenyében
A nagytétényi lőtéren rendezték meg a négy nemzet közötti...
Bulvár
Sport
Lőrinczy Anna (PEAC) két bajnoksága
A női atlétikai bajnokság első napjának meglepetése a pécsi Lőrinczy...
Bulvár
Fedák Sári április 3-án áll a Népbíróság elé
Fedák Sári háborús és népellenes bűnügyében a vizsálat befejeződött....
Tudomány-technika
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.