Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A Reuter liverpooli jelentése szerint a világpiacon a mult héten búzában csak jelentéktelen forgalom fejlődött ki. Egyes napokon tengerentúli áruból semmiféle kínálat nem jelentkezett, a kereskedelmi körökben attól tartanak, hogy ez a helyzet még bizonyos ideig eltarthat, legalább...
ROVATOK
A német háborús főbűnösök perének csütörtöki tárgyalásán Prokovszki ügyész áttért az 1941 őszén a nácik által elkövetett katyni tömegmészárlás ismertetésére. A német hírverés azt igyekszik bizonyítani, hogy a Vörös...
Minduntalan olvassuk és halljuk, hogy milyen kompenzációs és egyéb külkereskedelmi tárgyalásokat folytat Magyarország a külfölddel, de senki sincs tisztában azzal, hogyan is áll pillanatnyilag a magyar külkereskedelem...
Vasárnap délelőtt száz és száz fiatalember és fiatal lány sietett, arcán lázrózsákkal, szemében nyugtalan villódzással, kezében görcsösen szorongatva a vulkán-fiber bőröndöt – a Fórum filmszínház öltözőhelyiségei...
További cikkek:
Lee és Lynn Wilde nemcsak egyszerre látták meg a napvilágot, teljesen egyformák is lettek kívül-belül. Külsőleg annyira hasonlítanak egymásra, hogy állandóan másszínű ruhákban járnak, nehogy összetévesszék őket;...
További cikkek:
A bajnokság második napján kitűnő időben és kiváló jégen folytatták a gyorskorcsolyázó küzdelmeket. Az első szám az 1500 méteres futam volt, amelyet Kilián élvezetes és izgalmas küzdelem után nyert meg Bereknyei...
Bulvár
A Farkasvölgyben felakasztotta magát dr. Ruzics Ferenc ügyvéd, a...
Vasárnapra virradó éjszaka a rendőr az Ördögorom -csárdánál, a...
Gazdaság
Helyzetkép a közgazdasági frontról
A bankjegydézsma és a bankjegyek felülbélyegzésének megkezdése teljes...
Politika
Gazdaság
Politika
Gazdaság
Szolgálati szerződéssel kapják meg a vállalatok az elbocsátott és...
A Budapesti Közlöny vasárnapi száma közli az értelmiségi...
Gazdaság
Amerika felveszi Magyarországgal a kereskedelmi forgalmat
Amerika a korlátolt kereskedelmi forgalmat újra felveszi...
Tudomány-technika
Örökléstani vizsgálatok ikreken, az egypetéjű ikrek
A két petesejtből származó ikrek mindegyikének külön chorionja...
Sport
Három bajnokságot nyertek a Munkás TE birkózói a Budapest-bajnokság...
Vasárnap délelőtt rendezte az MBSz a Budapest birkózóbajnokságáért...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.