Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
Rákosi Mátyás államminiszter, a Kommunista Párt főtitkára a MÁVAG üzemében politikai beszámolót tartott, melyben kitért az aktuális bel- és külpolitikai kérdésekre is. Az államminiszter azzal kezdte beszédét, hogy ez a tavasz ezúttal kétségkívül politikai fordulót is jelent. - Amikor...
ROVATOK
Az európai éhinség leküzdése mind nagyobb gondot okoz. Azok az országok, amelyeket a háború megkímélt és amelyeknek bizonyos tartalékaik vannak, mindent megtesznek, hogy a katasztrofális éhinséget legalább enyhítsék....
Különös művet mutatott be a Nemzeti Színház: színdarabot, amelynek főszereplője az első függönylebegtetéstől a végső függönyhullásig,, tizenkét képen át szakadatlanul a színpadon tartózkodik és nem mozdul onnan...
Azelőtt lámpalázzal léptek a kezdő színésznők a világot jelentő deszkákra – ma már rutinos nyugalommal állnak a század új csodája, a távolbalátó gép elé. Kívülről egyszerű gépezet, szemre alig különbözik a filmfelvevőtől,...
További cikkek:
Az ország teljes felszabadulásának évfordulóját kitűnően sikerült, látványos utcai versenyzőkel ünnepelte meg csütörtökön délután a magyar sport. Először az atlétikai váltóverseny került sorra. Már 3 óra tájban...
Gazdaság
Az egész világ érdeklődik a magyar árúcikkek iránt
Minduntalan olvassuk és halljuk, hogy milyen kompenzációs és egyéb...
Gazdaság
Tizenöt milliárd dollár kölcsönt ad Amerika a világ államainak
Vinson amerikai kincstári államtitkár a kongresszus előtt a külföldi...
Sport
Tátos jó idővel győzte le Szatmáryt a Csepeli MTK versenyén
A Csepeli MTK szombati úszóversenyén a 400 méteres gyorsúszás volt a...
Tudomány-technika
A villogó lámpák titka, a glimmlámpák
Az itt közölt Karolus-féle távolbalátó képmezejét pontosan tízezer...
Sport
Majdnem tíz másodperccel javította meg Novák Éva a 200 méteres...
Nagy fába vágta a fejszéjét Novák Éva, amikor megkísérelte a fennálló...
Sport
Szatmáry fölényesen verte Tátost a MUSz évadnyitó úszóversenyén
Az időjárás kegyes volt az úszókhoz. Szombat délutánra gyönyörűen...
Sport
A BEAC nyerte meg Magyarország párbajtőrvívó bajnokságát
A bajnoki küzdelem reggeltől késő estig folyt s abban az elsőségért a...
Gazdaság
Így épül újjá a Déli pályaudvar
Budán a német, nyilas esztelen rombolás legfájdalmasabb sebe a Déli...
Gazdaság
35 milliárd aranypengő Magyarország háborús vesztesége
A Magyar Kommunista Párt politikai akadémia előadássorozatában...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.