Dtum
Login with Facebookk
1909 | November

A MAC. és a repülőgépsport

A MAC. két sportszerepléséről ismert tagja Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Lauber Dezső érintezésbe léptek Kutassy dr.-ral, hogy nagy tervei keresztülvitelére két gép álljon rendelkezésére.

 

A Magyar Athletikai Club elnökségének megbízásából s főkép dr. Gerenday György alelnök közremüködésével sikerült a tervet olykép megoldani, hogy a Magyar Athletikai Club megvette az opció lejárásával már majdnem veszendőbe ment pompás Farman-féle 3 személyes, Gnome motorral felszerelt repülőgépet, azt bizonyos kikötések mellett Kutassy dr. rendelkezésére bocsátotta, s gondoskodott arról is, hogy a gép szerepléséhez a jövőben szükséges tőke is biztosítva legyen.


Miután a MAC. igy nemcsak erkölcsileg, de a mi még fontosabb, anyagilag is érdekelve van a magyar aviatikában, a saját kebelében is megfelelő szervezetet létesített. Megalakította ugyanis a MAC. aviatikai szakosztályát a következő tagokból: gróf Andrássy Géza, dr. Gerenday György, dr. Polónyi Dezső, Friedrich Nándor, Krencsey Géza, Lauber Dezső, Kelemen Aurél, Hoffmann Géza, ifj. Holub József, dr. Nagy Béla és dr. Nemes Dezső.

 

A MAC. uj szakosztályának programmjába a MAC. tagjainak a motoros géprepülésre való előkészítését veszi fel első sorban a motor nélküli szerkezetekkel, az u. n. planőrökkel való gyakorlás révén. Ujabb repülőgépek beszerzése, s a későbbi jövőben főkép a magyar konstruktőrök támogatása a további czél, nemkülönben a club tagjainak magának a géprepülés titkaiba való bevezetése is.


Az osztály ily irányu szakszerü müködésének alapjául szolgál az, hogy Kutassy dr. első magyar repülő tanítványai a MAC. tagjai közül Lauber Dezső és Kelemen Aurél tüzérhadnagy és Hoffmann Géza főhadnagy lesznek. Kutassy dr. ezen első magyar tanítványai fogják a MAC. aviatikai osztályának műszaki vezetését elvállalni.


Kutassy dr. kiváló szakértelmét dicséri, hogy választása éppen Farman-féle gépre eset, mert ez a typus áll jelenleg élén az összes gépeknek. Farman tartja ugyanis ugy a távolsági, mint gyorsasági világrekordot s ennek a gépnek egyensulyozása a legjobb, ami a gép biztonsága mellett szól.


Mindenesetre örvendetes dolog, hogy a MAC. ennyire intenzíven, teljes erkölcsi és anyagi segédeszközeivel a magyar géprepülés szolgálatába szegődik.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Kapcsolódó cikkek
Cikk-ajánló
Lázas izgalom Szegeden: új aknatámadás a paprika ellen! Lázas izgalom Szegeden: új aknatámadás a paprika ellen!
Vasárnap lázas sürgés-forgás volt a szegedi paprikatermelők és...
Iglói és Szabó fényes győzelme a világrekorder Lehtinen ellen Iglói és Szabó fényes győzelme a világrekorder Lehtinen ellen
A BBTE és az UTE kétnapos atlétikai versenyének közös külföldi...
Az elektromos istálló Az elektromos istálló
Európa egyik legnagyobb tejtermelő vidéke Dél-Svédország. Százszámra...
A kerékpár mint kínzó eszköz A kerékpár mint kínzó eszköz
A megboldogult marokkói szultán a kerékpárt használta kínzó eszközül...
Mihály vagy Michael? Mihály vagy Michael?
Tolsztoj keresztnevét sok újabb német kiadványon oroszosan látom....
Az ősvilág állatai Az ősvilág állatai
Az őskori állatok eltüntek a föld színéről. A hatalmas szörnyetegek...
Kerenszki a szovjet összeomlásról Kerenszki a szovjet összeomlásról
A Prágában tartózkodott Kerenszki a Wiener Kurier munkatársa előtt a...
A hajdudorogi gör. kath. püspök körlevele A hajdudorogi gör. kath. püspök körlevele
Elmondja a püspök, hogy a székhely kérdése a papság egyértelmű...
Hivatalos svéd nyilatkozat a golyóscsapágy-szállitásokról Hivatalos svéd nyilatkozat a golyóscsapágy-szállitásokról
Stockholmi diplomáciai körökben általános feltünést keltett a svéd...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98