Kedves Olvasók!
10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
VEZÉRCIKK
A rimaszombati törvényszék előtt folyt vizsgálat a dúsgazdag Kerepessyné és házvezetőnője meggyilkolásáért. Eddig még nem bizonyult be, hogy a meggyilkolt öreg asszony unokája, Sebők Iván bérelte volna föl a gyilkosokat, így akarván megakadályozni, hogy Kerepessyné megváltoztassa...
ROVATOK
Most már bevallják az oroszok, hogy mi történt Hull közelében. Éjjel az egyik orosz hadosztály saját torpedóhajóját japán hajónak nézte és elkezdte bombázni. A torpedó meg az orosz hadihajókat nézte ellenségnek...
A német birodalmi kormány azzal, hogy oly magasrangú államférfiút küldött Bécsbe a kereskedelmi szerződési tárgyalásokra, mint gróf Posadovszki belügyi miniszter, jelét adta annak, mily fontosnak és mily sürgősnek...
Csokonai szülőháza. Csokonai Vitéz Mihály születésnapjának évfordulóján, november 17-ikén jelölte meg Debreczenben a „Csokonai Kör” a költő szülőházát emléktáblával. Már régebben volt ugyan egy házon...
Dr. Szögyény György, a st.-louisi nemzetközi kiállításra kiküldött magyar kormánybiztos most küldte meg a hivatalos értesítést a kiállításban résztvevő magyar kiállítók kitüntetéséről. Noha Magyarország politikai...
A mult vasárnap mérkőzött a Magyar Testgyakorlók Köre Bécsben a Wiener Criket & Football Club jó hírű csapatával az utóbbiak uj sporttelepén. A mérkőzés iránt különösen a hazai sportkörökben nyilvánult nagy érdeklődés,...
Politika
Obstrukció az osztrák parlamentben
Éjt-napot egybevetve január 15-ikének 10 órájától kezdve együtt ült...
Sport
József főherczeg kisjenői vadászatai
Maga József főherczeg már évek óta nem vadászik. Nem emlékszem, kitől...
Bulvár
Koburg Lujza herczegnő elszöktetése I.
Egy király leányának évek előtt kezdődött regénye tovább indult a...
Bulvár
Koburg Lujza herczegnő elmebeli állapota
Koburg Lujza herczegnő gondnoka mult év május havában a bécsi...
Politika
Horvát sérelmek
A horvát ellenzéki képviselők egy éles hangú iratot küldtek a bánhoz...
Politika
Tisza javaslatai a szabadelvűpárt előtt
A magyar politikai életnek nagy fontosságú napjait éltük a lefolyt...
Bulvár
Sport
Különös versenyek
Semmi sem jellemzi jobban az angolok versenyzési szenvedélyét, mint...
Politika
Az olasz diákok Ausztria ellen
A tavasz óta egész Olaszországban sok tüntetésre ad okot, hogy az...
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból
(Cseke Gábor olvasónaplója)
Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója
Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár
Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka
Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.