Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
1923-ban túlszárnyalták a repülőgép összes eddigi rekordjait. Franciaországban elérték repülőgéppel a 11.145 m. magasságot, az Egyesült-Államokban elérték a 429.025 km óránkinti sebességet, a 37 óra 51 perc 13 mperc repüléstartamot és az 5300 km-nyi repüléstávolságot 1914-ben a magassági...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Altató és ébresztő tudomány (Levél Karinthy Frigyeshez) Altató és ébresztő tudomány (Levél Karinthy Frigyeshez)
Kedves Karinthy, ne csodálkozzék, hogy visszavonultságomból így...
Rudolf trónörökös emlékezete Rudolf trónörökös emlékezete
Ez év január 30-án volt huszadik évfordulója annak, hogy Rudolf...
 Mi hiányzik a miskolci beszédben Mi hiányzik a miskolci beszédben
Bethlen István gróf miniszterelnök miskolci beszéde valószinüleg nem...
A kétféle aranykorona-kurzus veszélyezteti a stabil koronát A kétféle aranykorona-kurzus veszélyezteti a stabil koronát
Az elmult héten a Nemzeti Bank vezetősége bizalmas ülésekben...
A gorilla
Egy vén him gorillának a fejét láthatjuk mai érdekes képünkön. A...
 Megnyilik ujra az Apollo-Kabaré Megnyilik ujra az Apollo-Kabaré
Néhány nappal ezelőtt Mattyasovszky György főkapitány bezárta az...
Az újabb létszámcsökkentés elkerülhetetlen Az újabb létszámcsökkentés elkerülhetetlen
A belügyminiszter a szanálási törvény alapján a városokhoz két...
Én most négy hétig bolondjelölt vagyok Én most négy hétig bolondjelölt vagyok
Nagyatádi Szabó István földművelésügyi miniszter visszavonta ugyan...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98