Dtum
Login with Facebookk
Címlap
VEZÉRCIKK
Kétségkivül a legnagyobb müszaki föladatok egyike volt a Panama-csatorna megépitése. Hasonlithatatlanul nagyobb technikai vivmány, mint a Szuez-csatorna. Nem tekintve a francia Panama-társaság által elharácsolt milliókat, az épités sokkal többe is került, mint a szuezi homok-csatorna...
DÍJAINK
Az év honlapja 2010 eFestival 2010
ÚJDONSÁGOK
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
2018.01.14. - 10 éves a Huszadik Század!
Kedves Olvasók! 10 éve jelent meg először a huszadikszazad.hu! Látogatóink akkor egy új, addig nem látott online formátummal tal&aacu...
ROVATOK
Cikk-ajánló
Az angol király és a kardvívás magyar világbajnoka. Az angol király és a kardvívás magyar világbajnoka.
Fuchs Jenő dr., az olimpiai kard-világbajnok meghivást kapott az...
A milliomos unokája A milliomos unokája
New-Yorkban most sokat beszélnek arról, az érdekes eljegyzésről, a...
Rákóczi-emlékek Rákóczi-emlékek
Épen 170 esztendeje, hogy Rákóczi Ferencz 1735 nagypéntekén visszaadá...
Alkalmi ruhák Alkalmi ruhák
Szín és vonal – ezt a két fogalmat emelte a modern esztetika a...
Medve és pulykatáncz Medve és pulykatáncz
A jövő farsangon már ujfajta tánczokat fogunk látni a mulatságokon,...
A kinai zálogházakról
A mi zálogházaink elég rosszak, de nem a legrosszabbak, bizonyítja az...
Csalódott emberek Csalódott emberek
Mind a legújabb időig úgy volt, hogy a magyar tengerpartról tele...
Az első vízi aeroplán Az első vízi aeroplán
A Fabre-féle aeroplánt uszószárnyai képesítik arra, hogy a vizen...
Aeroplán és kerekes korcsolya Aeroplán és kerekes korcsolya
A találmányok czélszerüsitése a jelszó manapság. Minden találmányt, a...
Privát Huszadik század
Páholy
2015|10|22 - Szerző: Cseke Gábor
Sorscédulák a nagy háborúból (Cseke Gábor olvasónaplója) Az Ismeretlen Katona halálát ismerős...
2013|09|16 - Szerző: Cseke Gábor
Cseke Gábor olvasónaplója   Már nem emlékszem, sírtam-e akkor, de hogy meg voltam rendülve, az egyszer szent....
2013|08|01 - Szerző: Cseke Gábor
A népeket, etnikumokat, fajokat megcélzó anekdotizálás, bár sok esetben érzékenységet sértő, túlzó...
Blog
2012|10|07 - Szerző: Ujlaky István
Horthy és Kádár Horthy Miklósról 1945 óta, Kádár Jánosról a rendszerváltás után, de főképp az elmúlt néhány évben számos dolgozat született, publicisztikai,...
2011|07|17 - Szerző: Tánczos G. Károly
Egy cikk margójára, azaz a hazudozás mesterfoka Született egykoron egy találó vicc a TASSZ, a szovjet távirati iroda jelentéséről: „Tegnapi jelentésünkbe...
2011|06|02 - Szerző: Tánczos G. Károly
Bűnösök vagyunk mi… …akár a többi nép. Ez igaz, de nem jogosít fel bennünket, magyarokat az elhallgatásra, a letagadásra, még akkor sem, ha Cseres...
Kincskeres?
"A nagy kérdés a helyzetem, hogy fut velem, vagy jön felém a síneken. Mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk, mind itt vagyunk, mind ott vagyunk a síneken." (Presser Gábor-Sztevanovity Dusán: A síneken).
A magyar vasút története 1846. július 15-én kezdődik. Hatalmas tömeg gyűlt össze a nagy nap délutánján az első pesti indóházánál, amely a mai Nyugati pályaudvar helyén állt...
1886. január 29-én Mannheimben Karl Benz szabadalmaztatásra jelentette be legfontosabb találmányát: egy háromkerekű gázmotorral hajtott járművet. Ugyanebben az évben fejezte be Gottlieb Daimler Cannstattban motorral hajtott hintóját.
Ezek voltak a világ első automobiljai. Megalkotásukkal Benz és Daimler egymástól függetlenül látomásaikat váltották valóra: az álmot egy egyenletes hajtóerővel működtetett autóról.
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
1946. október
47 %
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98