Dtum
Login with Facebookk
1900 | Augusztus

A „Hegedűs Sándor” gőzhajó első utja

A magyar kormányzat már régóta nagy figyelemben és támogatásban részesíti tengeri hajózásunkat. Újabban azonban egyik kereskedelmi miniszterünk sem érdeklődött olyan élénken Fiume és a tengerészeti ügyek iránt, mint Hegedüs Sándor, ki a múlt év október hava óta háromszor fordúlt meg a magyar tengerparton, hogy saját szemével tapasztalja ki: mi a legsürgősebb teendő?


Megelégedéssel jegyezhetjük föl, hogy a magyar lobogót viselő kereskedelmi hajók száma évről évre szaporodik. Van két nagy részvénytársaságunk, a melyek állami támogatás mellett hasznos és egyre tágabb körü szolgálatot tesznek a hazai kereskedelemnek.

 

Az egyik az Adria, a másik az Ungaro-Croata. Az előbbi 3-4000 tonnás hatalmas gőzöseivel fölkeresi Anglia, Francziaország, Hollandia és Belgium kikötőit, sőt rendes járatokat tart fenn az Oczeánon tul is Braziliával és Dél-Amerika nehány jelentékenyebb kikötőjével. Az Ungaro-Croata a parthajózást űzi, s a horvát tengerpart vidékéről és Dalmáczia kikötőiből jóformán kiszorította az osztrák versenyt.


E két nagy társulat mellett van a magyar kikötővárosban egy harmadik is, mely az Olaszországgal való élénk személyforgalmat közvetiti. A mióta a Magyar Államvasutak oly rendkivül olcsóvá tette a Fiume-Budapest közötti útat: az olaszországi utasok szívesebben jönnek át hajón Fiuméba, mintsem a vasúti vonalat használják Cormonson át.

 

A forgalom az utóbbi pár év alatt annyira megnövekedett egyrészt Ancona, másrészt Velencze és Fiume közt, hogy a hajózási vállalat tulajdonosa szükségesnek látta a már meglévő két gőzös mellé egy harmadikat is beszerezni.


Ezt az uj gőzöst a kereskedelmi miniszter nevéről Hegedüs Sándor-nak nevezték el. Nem idehaza épült, mivel erre alkalmas hajógyárunk még nincs, hanem Settinben, de fölavatási ünnepélyét a fiumei kikötőben tartották meg. Az ünnepélyre elment maga a miniszter is, megteendő az első útat a hajóval Velenczébe.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Mini galéria
A Hegedüs Sándor hajó fölavatása Fiuméban A Hegedűs Sándor hajó Velenczében
Cikk-ajánló
Péter czár a brutális tréfamester Péter czár a brutális tréfamester
A halhatatlan Shakespere lángelméje örök emléket emelt annak az...
Páhok és Szenesné nyerte a 30 kilométeres Duna-úszóversenyt Páhok és Szenesné nyerte a 30 kilométeres Duna-úszóversenyt
A MUE rendezésében vasárnap délelőtt tartották a Budapest és Ercsi...
A kinai anyacsászárné A kinai anyacsászárné
Híre jár, hogy a kínai anyacsászárné, aki az ország kormányzásában...
Az ezüst patkók Az ezüst patkók
Hogy csak száz évvel ezelőtt is mily jámbor gondolkozású elüljárósága...
Kormányozható osztrák léghajó Kormányozható osztrák léghajó
A szomszédos Ausztriában nagy az öröm: van már kormányozható...
Max Schmeling – Steve Hamas ökölvívó mérkőzés Max Schmeling – Steve Hamas ökölvívó mérkőzés
A Hansa Csarnokban, Hamburg elővárosában huszonkétezer főnyi...
A jósnő rablóbarlangja A jósnő rablóbarlangja
A háboru, a forradalmak, a mérhetetlen szenvedés, amit az emberiség...
Bombarobbantás egy pétervári fogadóban Bombarobbantás egy pétervári fogadóban
Márczius 11-ikén hajnali négy órakor Pétervár egyik előkelő...
Orosz szökevények Budapesten
Két orosz tartalékos katonaszökevény, kik Románián át Magyarországra...
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
26.214
Politika:
3.984
Gazdaság:
4.399
Kultúra:
3.776
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.144
Bulvár:
4.659
Kincskereső:
436
Páholy:
53
Blog:
221
Összes kép
37.144
Cikkekhez kapcsolódó képek:
36.780
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
3.984
Fórum témák:
109
Fórum hozzászólások:
650
Cikk hozzászólások:
98