Dtum
Login with Facebookk
1910 | Június

A nemzetközi aviatikai meeting első és második napja

Az első napon csak nagykésőre 5 órakor kezdtek repülni az aviatikusok, mivel addig meglehetős erős szél fujt. Öt óra után azonban annál szorgalmasabban folyt a repülés ugy, hogy koronként két gép is volt a levegőben. Először a közönség számára meglehetősen unalmas startversennyel próbálkozott Paulhan és Efinoff. Paulan 11.05 méterrel világrekodot állított fel az ilyen kisérleteket igen elősegítő elemnek segítségével, Efinoff csak 15 méterre tudta vinni. Lathamnak sok baja volt gépével és végül is mikor le akart szállni szántalpával megszakadt a homokos talajban és azt összetörte, ugyszintén megsértette jobb szárnyfelületét. A kár lényegtelen. Igen szép volt Chavez magassági repülése és merész leszállása a magasból.

A második napon délután két óra után komor felhők tornyosultak a város felett és negyed háromkor már a képződő zivatarfelhőkben megdördült és zápor öntötte végig az utczákat.
Nemsokára azonban ujból derülni kezdett és 4 óra körül a repülőversenytér megnépesült a hangárokból kitolt repülőgépekkel. Egymásután jönnek elő a hangárokból Kinet, Efimoff, Jullerot, Chavez, Wienciers, Engelhardt, Paulhan, Pischof és Warchalovszky, kik közül csak komolyan Kinet és Efimoff inditanak. Chavez a start után mintegy 300 méteres repülés után leesett és gépének alsó felületét és csavarát erősen megrongálta. Közben ismét borulni kezdett és zivatarképződés indult meg.
Az egyenetlen szél miatt most másfél órai szünet következett, amely után az előbbieken kívül Rougier és Wagner jöttek még a starthoz. A versenyzők közül egy gyorsasági verseny után amely Paulhan és Wagner közt folyt le, Paulhan megelőzte Wagnert és így leverve őt, a terület belseje fölé repült, ahol kis körökben repdesett, provokálva csaknem utolérhetetlen tudását. Ugyancsak ma repülte meg az első utat a versenytér felett Engelhart Wrightje, a melynek azonban motorát kell még szerelni, főleg a holnap lefolyandó utazási versenyre való tekintettel.
Efimoff este 7 órakor bejelentette indulását a magassági díjra. 7 óra 8 perckor indult el és miután előbb néhány kört írt le mintegy 25-30 méternyi magasságban, lassan egyre magasabban kezdett emelkedni, óriási nagy kört írt le és háromszor repült el a tribünök fölött, ahonnan a közönség lelkes óvációban részesítette a vakmerő pilótát. 7 óra 35 perckor egyszerre leereszkedett a gépével és pár másodperc alatt földet is ért. Miután a hivatalos számítások megtörténtek megállapították, hogy Efimoff 255 méternyi magasságra emelkedett. Efimoff leszállása után ismét gépre ült és pedig Voison uj rendszerü teljesen acélból készült gépével.

Megosztás:

A cikkhez még nem tartozik egyetlen hozzászólás sem!
Legyen Ön az első! Hozzászólás írásához kattintson ide!


Cikk-ajánló
Adatbázis informácikó
Feltöltöttség:
46%
Összes publikáció:
27.378
Politika:
4.183
Gazdaság:
4.597
Kultúra:
3.840
Tudomány-t.:
3.429
Sport:
4.354
Bulvár:
5.022
Kincskereső:
436
Páholy:
64
Blog:
230
Összes kép
37.374
Cikkekhez kapcsolódó képek:
37.010
Privát huszadik század képek:
364
Regisztrált felhasználók:
4.183
Fórum témák:
187
Fórum hozzászólások:
847
Cikk hozzászólások:
98